Tjejhelg i Säfsen

Mötte upp Therese i Katrineholm och vi packade bilen och körde mot Säfsen. Vi var åtta tjejer, alla va så trevliga och åkte i en minibuss tillsammans. Förutom en fortkörningsbot (Maja körde 68 på en 60 väg) så gick allt bra!

Mysig stuga med öppen spis och bastu, vi delade in oss i rummen och bäddade. Sen tog vi en promenad innan middagen.

(null)

(null)

(null)

Trevlig middag och snack och vi la oss rätt tidigt. Sov sådär, alltid svårt att sova borta.

Vi åt frukost och gav oss sen ut i backen, jag och Therese åkte utförs och resten längd.

(null)
God morgon!

(null)
Dags att dra iväg och åka skidor.

Vi hade en mysig dag i backen, så roligt att åka, hinna snacka ikapp, fika och äta lunch!

(null)

(null)
Fikapaus och släppa upp på pjäxorna.

(null)

(null)

(null)

(null)
Lunchpaus

(null)

(null)
Sen åkte vi till 16-tiden och blev då hämtad av tjejerna.

(null)

Vi hoppade direkt in i bastun.

(null)
Lite afterski i stugan.

Sen var det tacofredag för oss.
(null)

(null)

På lördagen åkte vi längdskidor och jag lyckades ramla i backen och slog min svanskota så illa. Kan knappt sitta nu en vecka senare 😩

Men jag åkte en mil ungefär, de andra lite mer. 
(null)

(null)

Åkte hem och bastade och sen grillade vi lunch ute, Therese hade stannat hemma och styrde upp.

(null)
Välkomna hem!

(null)

(null)

Soppa, grillad korv och halloumi och sen marshmallows på det!

Vi slappade en stund, jag insåg att även foten va stukad! Men vi gav oss ut på en promenad och lite pulkaåk, jag åkte dock inte. Kunde knappt sitta…

Sen stannade vi till på hotellet och tog något att dricka.

(null)

(null)

Vi åt sen middag hemma i stugan, vi va matlag som ordnade olika middagar. Allt va såå gott och trevligt. Vi spelade spel och satt och snackade, riktigt trevlig sista kväll! Som vi skrattade ☺️

På söndagen packade vi och de andra åkte längd och jag tog en promenad istället.

(null)

(null)

(null)
Fin promenad!

Sen körde vi hemåt, jag hoppade av i Köping där jag tog tåget till Sumpan och blev hämtad av Chadli.

Köpte med mat hem och mös hemma med familjen. 

I måndags åkte jag in till kontoret men åkte hem på lunchen då jag kände mig risig. Fick feber men kunde jobba hemifrån, testade mig men det var negativt. Hade typ bara feber och va trött.

Igår var jag feberfri och på kvällen va jag med Melvin i MOS och han fick köpa lite nya kläder och klippa sig och vi åt middag, mysigt.

(null)

(null)

(null)
Han blev riktigt nöjd med nya frisyren.

(null)
Även denna fina kille är nyklippt!

Idag jobbar jag på kontoret, sen ska jag kika lite när Oliver tränar hockey för första gången.

Melvin missade sin första padellektion i söndags men kommer spela på lördag.

Så i helgen blir det hockey, fotboll, innebandy o padel för barnen ☺️
0 kommentarer