Semester

Äntligen fick vi fira Oliver som fyllt år.

(null)

(null)

På måndagen gjorde jag en kladdkaka och Sussie och Jojjo kom och fikade med oss innan vi tog en promenad.

(null)

(null)

(null)

(null)

Va sen bara hemma på kvällen.

I tisdags hade Melvin tid hos läkaren för sin mage. Vi åkte in till Odenplan och åt lunch och glass på Snö.

(null)
Pistage såklart!

På eftermiddagen drog jag och barnen till en ny lekpark vid Barkarbystaden.

(null)

(null)

(null)

(null)
Det fanns även vattenlek!

(null)
De har fått till det mysigt där.

I onsdags mötte jag upp Jojjo och Sussie på promenad. Sen åt vi lunch hemma hos Sussie och så åkte jag med Jojjo hem och badade och solade där ett tag.

(null)
Väldigt skönt med ett dopp.

När jag kom hem tog jag med barnen så åkte vi till Ängbybadet där vi badade lite och åt middag, så mysig kväll.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mina killar 💙

Sen åkte vi hem, vi släppte av killarna på Strömvallen där en lagledare och några andra från Olivers lag spelade. Chadli och jag åkte snabbt till XXL och sen va vi också med och spelade match.

(null)

Sen var det dags att åka hem och packa inför resan till Gotland.

(null)
11:15 lyfte planet, länge sen man flög!

Anna och hennes tjejer kom och hämtade oss så åt vi lunch tillsammans. Sen åkte vi hem till dem, lämnade av packning och lånade sen en bil och åkte till stranden.

(null)

(null)

(null)

Jag tog ett dopp i havet och sen låg vi vid poolen på Tofta Beach Club.

Åkte hem till Anna igen och där hade de kalas för Kajsa som fyllde 8 år. Annas föräldrar och surrar var där på middag och tårta.

(null)
Vi fick låna caben.

(null)

(null)

Vi fick sova o deras husbil sen, sov dåligt kanske det va pga månen?
(null)

På fredag morgon åt vi frukost och körde sen till Kai o co i Valleviken.

Vi lämnade väskor och packade badkläder och åkte Bungenäs. 

(null)

(null)

(null)

Coolt ställe! Kai hade packat med lunch och kaffe. 

Sen gick vi och kikade runt lite och tog en fika.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mysigt ställe och fin utsikt.

Vi körde hemåt och grillade till middag och gick ner till hamnen där några tog ett kvällsdopp.

(null)

(null)
Vi tog med varsitt glas vin istället.

Det blev en ganska tidig kväll. I lördags började jag med en kopp kaffe på trappen i morgonsolen, så mysigt. Åt frukost, gick sen förbi och kikade på auktionen och sen packade vi ihop och åkte till Smöjen. En strand med olika kalkbrott, riktigt häftigt och så vackert!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Lunch på stranden.

(null)

(null)

(null)

(null)
Vart tog Melvin vägen?

(null)

(null)

(null)
Säger bara wow!

(null)

(null)
Hoppade från 7 meter!

När vi kom hem åkte vi till en bondgård där vi hämtade färsk mjölk. Det luktade som hos mormor, snacka om barndomsminnen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi hälsade på kossorna också ☺️
Martin ville provköra bilen, alla tyckte den va så cool!

(null)

Sista dagen begav vi oss till Bästeträsk, det var också helt magiskt. Så fint vatten, så coolt med dessa kalkbrott!

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi provade varsin sup.

(null)

(null)
Härliga bad i det fina vattnet.

(null)

(null)

Vi åt lunch som vanligt, vilka dagar!

Sen packade vi ihop och körde tillbaka till Visby där vi strosade runt och åt middag.

(null)

(null)
Vi delade en pizza, vår nya favorit Margerita.

Gick nere vid strandpromenaden och la oss i en hängmatta.

(null)

(null)

(null)

Vi åt churros och jag tog en kopp kaffe innan vi åkte mot Anna igen.

(null)

Vi sov där, tog ett glas rött och pratade med Micke. Anna va på tjejmiddag. Vi la oss och jag sov så dåligt… en fluga störde mig bla.

Gick upp packade ihop, åt frukost och sen skjutsade Anna oss till båten som gick 9:10.

(null)

(null)
Tack för den här gången härliga Gotland ❤️

Vi tog sen tåget till Sollentuna där Chadli hämtade oss. Va skönt det är att komma hem! Jag duschade, gjorde hårinpackning, ansiktsmask och fotbad. Packade upp och småfixade här hemma. Det har varit så varmt och torrt så fick köpa några nya blommor. Så slog jag till på en hängmatta också ☺️

(null)
Ny pelargoner skymtar bakom.

(null)

Vi avbokade Vimmerby då det ska bli dåligt väder så får chilla i hängmattan istället!

Härlig första vecka, fortsättning följer!

0 kommentarer