Året som gått

I början av året mådde jag psykiskt inte så bra. Hade ångest, fick panikångest, dödsångest - ja usch det var inte roligt att må så. Ständigt gå runt och tänka att jag skulle dö. Det gjorde att jag fick stressmage och jag tänkte ju själv att det var något annat mycket värre och så gick det runt så. Det tog ett tag, några läkarbesök och något samtal men sen började jag må bättre och det släppte. Tack och lov!
 
Året 2021 var även det ett annorlunda år med pågående pandemi i världen.
 
I början av året var det fortsatt lugnt, jag och Oliver åkte slalom och jag passade på att åka mycket längdskidor, riktigt kul! Oliver testade lite olika sporter under året, handboll, gympa och provspelade även i BP. Han vill gärna börja på utebandy också 🙂
 
Jag har även vandrat en hel del med Kai, det är lite nytt jag börjat med i livet och det är så roligt och härligt att vara ute i naturen. Längdskidor, vinterbad och vandring! Och mer ska det bli, just nu är jag på jakt efter långfärdsskridskor.
 
Jag och Melvin var i Torekov under påsken, härligt att komma iväg och få egentid ❤
 
Jag har i år bloggat i hela 10år, det är så roligt att kunna titta tillbaka på alla bilder och läsa om allt igen. Minnet sviker ju ibland!
 
Jag mamma och Rosa hade en härlig vistelse på Krusenberg herrgård, det var vi "mammor" värda.
 
Vi har fått vaccin som man aldrig kanske trodde att man skulle ta?! Covid-vaccin och även HPV vaccin för Melvins del.
 
Vi fick äntligen närvara på ett bröllop efter de som blev inställda förra året. Och inte vilket bröllop som helst utan bästa vännens! En härlig möhippa på Ellery och sen ett fint och roligt bröllop.
 
Jag och Melvin var även iväg till Gotland på sommarsemester, vi har haft lite semester hemma med museum och annat.
 
Jesper har blivit stor kille och börjat skolan!
 
Jag var iväg på en träningsresa i Grekland. Själv. Med 35 andra tjejer, något jag velat göra ett tag och det var fantastiskt. Vilket hotell och vilket fint väder vi fick!
 
Jag fick ett nytt jobb!!! Äntligen gruppchef som jag velat ett tag.
 
Vi har fått ett husdjur, lilla Roffe.
 
Igår hämtade vi vår nya fina bil och det får avsluta detta året.
 
Pärlan!
 
Nästa år har vi mer planer och hoppas att Coronan inte ställer till det!
Jag börjar i januari med att åka iväg på en skidhelg med Therese och kompisar till henne.
Sen blir det Åre med ett gäng från SEB i slutet av mars.
Veckan efter det drar hela familjen till Island.
I juli är det dags för den uppskjutna resan till Toscana för att fira Maria och Peter!!
 
-Ser fram emot ett Gott Nytt 2022-
 
0 kommentarer