Födelsedagar

Regnet hängde i luften i måndags när vi skulle ha picknick ute så vi bestämde att vi sitter på jobbet istället. Vi är bara 6st i min grupp så det var lätt att hålla avstånd. Vi åt, pratade och fikade. Vi hade verkligen jättetrevligt. Det är ett halvår sedan vi sågs alla, så konstigt! Personer man träffade varje dag förut träffar man inte längre. Så trist, jag trivs inte alls med att jobba såhär...
 
Jobbade på kontoret både tisdag och onsdag, va inne i MOS och shoppade lite nya kläder.
 
Toppen hittade jag på Vila, byxorna köpte jag när jag va själv på stan. Skorna fick jag av Rosa då hon inte kunde ha dem, så söta.
 
Blusen köpte jag också på Vila på rean och jeansen på Lindex.
 
Den här lilla busen fick också en ny pyjamas från farmor.
 
På onsdag morgon grattade vi 11-åringen med presenter i sängen.
Lillebrorsan får hjälpa till 😍
 
Grattis älskade Melvin på din 11-års dag.
 
Han fick lite smått och gott då han redan innan fått en speldator som han tjatat om lääänge 😃
 
På kvällen fick han välja var vi skulle äta middag, han hoppade över sin träning men Oliver var iväg på sin.
 
Det blev Bun meat bun!
 
Goda hamburgare, pommes och grymt god milkshake!
 
Vi köpte med en hamburgare till Oliver 😉
 
I torsdags fick jag ett ryck, tröttnade på mitt långa tunna hår så jag åkte och klippte av en rejäl bit samt klippte upp lite lugg.
 
 
Kände att jag varit för stillasittande under dagen så det blev en kvällsrunda i Veddestaspåret, kuperat och bra för en kortare promenad.
 
I fredags efter jobbet så åkte jag och mötte upp Jojjo på en promenad i elljusspåret, se så fin regnbåge det var på vägen dit!
 
På kvällen blev det ett par avsnitt av Falsk identitet och linschips.
 
I lördags drog Oliver iväg på fotbolssmatch och jag bakade till helgens firande. Det blev seg blåbärskaka, vinbärskaka och brownie. Vid 14:30 tiden kom familjen och vi åt kräftor, fikade, spelade spel och umgicks. Oliver va inte på sitt bästa humör, men vi hade trevligt ändå!!
 
Melvin öppnar mer presenter.
 
Kräftskiva!
 
Vi firade även Håkan som har fyllt 72 år.
 
Grattis igen till vår stora kille som fyllt 11 år.
 
Kusinerna.
 
Oliver drog iväg till ytterligare ett kalas på Jumpyard och kom inte hem förrän vid 21-tiden.
 
När Jesper somnat la jag och Melvin oss i soffan och såg Jokern. Chadli va på killträff och kom hem när vi hunnit lägga oss.
 
Igår vaknade vi upp till en solig dag, hela lördagen regnade det så det var härligt med sol och värme. Chadli drog iväg och spelade fotboll, jag och Jesper åkte till Ica och handlade och sen hem.
 
Åt lunch och låg ute i solen och lyssnade på podd och läste tidning, vilken sommarvärme!
 
Drog ut och sprang dryga 6km, så skönt!
Aningen röd och svettig efteråt!
 
Tog en dusch och började sen med middag till kvällens firande med Ludvig och Fanny. Jag tog dock inte en enda bild... Trist. Men båda killarna blev firade med present och vi åt kycklinggryta med ris och vitlöksnaan och sen resterna av alla godsaker från dagen innan.
 
Jag körde dem till tåget, Chadli nattade Jesper och killarna la sig också. Vi tittade på ett avsnitt och sen var det natti natti. Trött efter en fullspäckad men väldigt trevlig helg.
 
Tycker alla helger är så härliga nu, bra det 😊
 
Nu väntar en jobbvecka, hoppas på en bra en!!
 
Idag är det Sabinas födelsedag, saknar henne så mycket ❤
0 kommentarer