Helgens firande

I fredags hämtade jag Jesper, Melvin och Oliver var redan hemma. Vi drog iväg direkt till Ica och handlade och åkte sen förbi McD och köpte med middag hem.
 
Tomas frågade om Oliver ville följa med Jason till JumpYard vilket han gärna ville, även Melvin fick följa med! Fixade med lite hemma, packade upp maten och duschade Jesper.
 
Sen fixade vi med fredagsmys och tittade på TV en stund innan jag nattade Jesper. När killarna somnat så såg jag några avsnitt av olika serier innan jag själv la mig.
 
Vaknade vid 7:45 i lördags och såg till att Melvin kom iväg på fotbollsmatch. Han hade varit duktig och gått upp själv och ätit frukost och klätt sig. Sen gick jag och la mig igen så kom Oliver med presenter och Chadli en kopp kaffe. Mysigt att fylla år!
 
Jesper hjälpte så snällt till och öppnade alla mina presenter!
 
 
Fick fina böcker som jag önskat mig.
 
Gick ner och åt frukost och började förbereda lite för dagen.
 
Mötte upp Jojjo i Vällingby på lunch och lite shopping. Vi åt asiatiskt, gott!
 
Åkte sen och hämtade upp Oliver från kalas, det spöregnade ute. Monica hade kommit, killarna åt lite - jag öppnade fina presenter som jag fick!
 
Fick en jättefin blus från Veronica Virta och en ny MK väska!!
 
Vi åkte sen iväg allihopa till Dollarstore som hade öppnat i Barkarby. Oliver fick handla för sina pengar och Jesper hittade lite som han ville ha och så blev det lite smått och gott hem! Men så mycket folk, usch så jobbigt!
 
Kom hem och lagade middag, bjöd på kycklingfilé med fetaosttäcke och rostade grönsaker och potatis till. Supergott!
 
Till efterrätt kladdkaka med nytt recept från Carro samt Hallongrottspaj - så gott!
 
 
Dukade undan och killarna spelade lite kort, kul att de sitter och spelar kort än spelar på datorn...
 
I söndags morse drog jag ut och sprang en runda efter en kopp kaffe.
 
Duschade sen och åkte in med Melvin och Oliver till söder och mötte upp Fanny och Ludvig på frukost. Både jag och Melvin blev lite firade och fick presenter.
 
 
Sen åkte vi vidare till MOS för de hade erbjudanden och Chadli ville passa på att köpa en parfym och jag en lampa. In och köpte det och sen vidare hem!
 
Chadli och Jesper körde hem Monica och jag började förbereda för middagsbjudning nr 2. Mamma och Håkan kom och åt god fläskfilégryta, ett recept från en av mina nya böcker! Sen åt vi samma efterrätt som dagen innan. Riktigt gott!
 
Lite bubbel och presenter, fick lakan och två lampor!
 
 
Förberedde sen inför ny vecka och slappade i soffan när killarna lagt sig!
 
Man känner när man väl sätter sig och tar det lugnt att man är trött efter full fart en hel helg, men den har varit väldigt trevlig och jag är superglad för alla fina presenter!!
0 kommentarer