Pepp från Åre

I onsdags körde Chadli in mig till Centralstationen vid 22-tiden. Det blev en låång resa utan någon som helst sömn... Exakt det jag bävat för. Dels var det lite svårt att sova när det rör sig och låter men i kupén bredvid hade de fest fram till 5 på morgonen. SUCK! Skönt att börja med att va supertrött.
 
På nåt sätt gick det iallafall bra att komma dit och hyra skidor och komma ut i backen!
Här har vi kommit av tåget och lämnat in bagaget på Banhof cafe.
 
Blandat väder, vi hade allt - regn, snö, sol och blåst. Sen lite storm och hagel också!
 
Vi åt lunch uppe i backen på 720.
 
Sol när vi kom ut, men som sagt - det svängde snabbt.
 
 
Åkte mot Skalstugan som ligger ca 40min bilväg från Åre. Packade in väskor och bastade innan vi möttes upp på middagen. Blev en lugn och tidig kväll, hade sömn att ta igen!
 
Kaffe och kladdkaka i Jaktvillan innan det va natti natti.
 
Här bodde jag och Maria.
 
Godmorgon! Min utsikt fredag morgon :)
 
Samling vid bussen och avfärd mot Åre för en dags skidåkning!
 
Vi åkte och åt lunch och sen hade vi afterski på Hyddan, fullt ös!!
 
Riktigt härligt väder emellanåt!
 
Väl tillbaka efter afterskin serverades vi Viltbuffé. Supergott! Jag va trött och lite sliten efter afterskin så jag la mig tidigt!
 
I lördags var det inte riktigt lika fint väder, det snöade mycket men återigen en heldag i backen, lunch på 720. Det va mycket folk så riktigt långa köer till liftarna samt till lunchställena.
 
Buffén på Skalis.
 
Afterski i Jaktstugan, lite sång och fest på rummen, samt bastu på kvällen.
 
En riktigt trevlig dag och kväll!!
 
Igår åt vi frukost och packade ihop sakerna, vid 9 gick bussen till Åre. Vi lämnade in våra saker på cafet igen och åkte skidor på dagen. Var rätt dåligt väder, dålig sikt och väldigt uppkört i backen. Så det blev en mysfika på Fjällgården en stund.
 
Åkte ett par åk till och gick sen och lämnade in skidor och pjäxor igen.
 
Det snöade hela dagen, riktigt vinterväder i Åre!
 
Tåget hem gick vid 15:50, skönt att inte åka nattåg igen... Kollade lite serier och lyssnade på podd och vid 22:45 var vi framme vid Centralstationen. Chadli va snäll och kom och hämtade mig. Så skönt att komma hem och få sova i sin egen säng igen.
 
Men är glad att jag fått ett par dagars skiåkning!!
 
 
 
 
0 kommentarer