5 & 10år

Det går i ett, hinner inte med att skriva så får sammanfatta veckan här!
 
På Påskdagen kom Elin och Andreas på middag till oss, de hade med sig lite gott och vi grillade tillsammans. Tyvärr var det inte lika fint väder som dagen innan så det blåste och var rätt kyligt. Men vi kunde iallafall grilla och åt god mat.
 
Avslutade kvällen med kortspel, killarna var också med innan de gick och la sig. Då fortsatte vi vuxna ett tag till. Länge sen jag spelade kort, riktigt kul (kanske för att jag vann haha).
 
Va lediga även på måndagen vilket var skönt. Jag åkte och hämtade mamma och Håkan vid Arlanda när de kom hem från New York. På kvällen hade Oliver och Jesper fotbad!
 
Skönt med något kortare arbetsvecka som har gått i ett med aktiviteter för barnen. På torsdag morgon hade jag utvecklingssamtal med Oliver, mycket positivt så roligt att höra. Stolt mamma! Mamma var med Melvin på simskola och så var de och klippte hans hår efteråt.
 
I fredags åt vi god middag hemma, Melvin hämtade Oliver så att vi kunde komma snabbare hem. Gjorde köttfärsenchiladas med sallad, mums.
 
I lördags var vi först ute på baksidan på morgonen, riktigt varmt och skönt väder. Satt ute och solade en liten stund. Sen åt vi vår första lunch ute.
 
Efter lunchen drog vi iväg till Flygplatslekparken så killarna fick springa av sig och samtidigt kunde vi passa på att träna lite i utegymet, perfekt kombination.
 
Träning för hela familjen!
 
Åkte sen vidare in till Kungsträdgården för att titta på blomningen, men nästan så att den började blomma ut.
 
 
Killarna passade på att spela lite Pokemon också.
 
Pappa och son.
 
Vi åt en glass och åkte sen till Lidingö för lek och middag hos familjen Kindströmer.
 
Möttes av detta när vi kom dit, mycket trevligt!!
 
Killarna gick ut och lekte en stund och jag och Maria fixade med middagen, tacos!
 
 
Gott och trevligt, tack för det :)
 
Åkte hem, killarna var trötta och somnade nästan direkt och jag och Chadli började kolla på nästa Harry Potter film. Jag och Melvin åkter nämligen till London 17 maj och då tänkte vi åka ut dit där Harry Potter spelas in.
 
Jag gör mina 5 & 10 års resor med killarna var för sig. I år är det Melvins tur då han fyller 10 år och vi ska som sagt åka till London och blir borta i tre nätter. Ska bli så mysigt och kul med egentid. Nästa år är det Jespers tur!
 
Igår hade vi en riktig fixardag! Vi rensade ur Chadlis garderob ordentligt och fyllde flera kassar som ska lämnas till insamligen. Efter lunchen så körde vi Jesper till hans dagiskompis Matilda där han var i 2,5 timme och lekte medan vi åkte till tippen, Jysk, Outleten, Ica, Plantagen. Skönt att kunna åka iväg bara vi två så man hinner med en hel del! Vi köpte nya badrumsmattor på Jysk, lite större vita som jag letat efter. Kollade även bord och en soffa som vi ska köpa till övervåningen. Ska köpa nya utekrukor på Plantagen, men väntar till 1 maj då vi kan köpa två med 50% rabatt. Köpte shorts på Under Armor till Chadli, han har fått lite kläder och ett par skor i förskott för han fyller ju år idag!! Grattis älskling, men vi ska även äta lunch tillsammans idag så ska han få ytterligare presenter. Sen ska familljen gå ut och äta grekisk mat ikväll.
 
Fick även med mig min make ut på en joggingtur, kul! Vi har börjat träna lite mer tillsammans här hemma.
 
Vi ska även sälja Olivers våningssäng så ska han få en likadan som Melvin har samt ett skrivbord. Dags att göra om lite hemma. I veckan får vi också vår nya bil, på torsdag närmre bestämt - spännande.
 
Vi ska inte göra nåt speciellt på Valborg men vi hoppas på ok väder på onsdag, då tänkte vi grilla med Kenneth och Lotta. Skönt med ännu en kort vecka!
0 kommentarer