Året 2018

Näst sista dagen på året. Vi är inte friska än, jag hostar mycket och är fortfarande förkyld, Chadli likaså. Igår hade både Jesper och Oliver feber, Jesper är också förkyld och hostig. Oliver sa att han mer hade ont i huvudet och halsen. Imorse hade ingen feber iaf vilket är skönt så hoppas vi kan fira nyår imorn även om det blir lugnt.

Jag har iallafall kommit ut på lugna promenader, vi åkte pulka i det fina vädret och jag och Melvin va i ishallen och åkte skidskor också.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Oliver tappade sin andra tand!

Igår rensade jag i skåpen hemma, ska fortsätta idag och tänkte även städa undan julen.

Såhär va året 2018:
  • Mycket fix med nya huset som persienner, asfaltering, stenläggning, byggt ett rum, tätat förrådet, altan och plantering.
  • Många jobbresor till Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, Polen och Tyskland. Roligt men också tråkigt då Sophie jobbade sin sista dag innan jul.
  • Det har blivit många resor, London över dagen med kollegor.
  • Romme i år igen, supermysigt! 
  • Ullared över dagen med Mariorna.
  • Kryssning med mamma och killarna.
  • Underbara Skåne igen, denna gång med familjen Kindströmer.
  • Furuvik med Ådelidarna.
  • Höstlovsresa till Kreta med mamma och stora killarna.
  • Min träning och medlem hos VV resulterade i viktnedgång på nästan 12kg!
Men också en varm sommar, har aldrig badat så mycket nånsin! Oliver har börjat skolan, han har lärt sig simma och tappat sina två första tänder. Han har också börjat läsa och skriva, det går verkligen framåt!

Chadli opererade sina ögon och är numer fri från glasögon!

Som jag brukar säga, vi är alla friska och det är huvudsaken! Sen hoppas jag på ett nytt jobb under det nya året, våra kostnader ökade rätt drastiskt iom flytten till huset så det vore roligt att även öka inkomsterna inte bara utgifterna. Jag ska operera ett bråck i januari som jag hoppas går bra! Vi har lite mer fix att göra i huset med klädkammare och förvaring. Melvin fyller tvåsiffrigt och då är det dags för en ny mamma/son resa, de får göra det när de är 5&10 år 😊 Vi får se vart det bär av?! Mamma fyller 70 år i oktober och då ska döttrar och mor komma iväg och fira. Det ska bli spännande att se vad det nya året har att bjuda på! Jag ska hålla i träning och bra mat och siktar på att nå målvikt, ca 5kg till!

Vi avslutar året typ såhär.
(null)

Önskar er Gott Slut och Gott Nytt 2019!



0 kommentarer