Dop för Jesper

I måndags lämnade jag grabbarna och va hemma en stund. Åkte och fixade träningskort och köpte en present till Melinda som fyller år snart. Åkte sen hem till Anneli på mamma/bebisträff, även Petra va där. Vi satt o snackade om allt möjligt, åt lunch och fikade och vips så var det dags att hämta barnen.

Va hemma på kvällen. På tisdag morgon klagade Melvin på tanden igen och vi fick en tid i Jakan  8:40 som Tobias gick med honom på. Jag hamnade efter i tidsschemat och mamma va snäll och hjälpte till att lämna Oliver. Jag åkte in mot Östermalm, mötte upp Monica och gick på babysim. Jesper tycker om det och blev lika trött efter denna gången. Vi åt lunch på Karla café och gick sen hem till henne och fikade. Vid 14 åkte jag och hämtade Ludvig i skolan, sen Oliver på föris och mötte sen upp Tobias och Melvin på simningen. Melvin va jätteduktig men hamnade på lite djupt vatten och blev rädd och skärrad, det tog ett tag att få igång honom sen. Ikväll sa han att han inte vill gå på tisdag men jag hoppas att det ger med sig! Alla åkte hem hit sen och åt middag. Melvin fick en tid för lagning och utdragning av framtänderna på torsdagen.

I onsdags va vi hemma, handlade mat och plockade upp mamma som följde med hit. Jag fick i mig lunch och sen gick vi ut på en långpromenad med fikastopp hos henne. Hon stannade hemma med Jesper när jag hämtade killarna. Höll på att smälla av när jag såg hur Melvin såg ut!!

Jäkla unge å va skitig!!

Bara att dra av kläder och sätta sig i bilen och hem och tvätta för min del. Det va lite kaotiskt när vi kom hem, alla barnen grät! Skönt att mamma va här!!

Skruttis hemma på morgonen.

Och på eftermiddagen, det blir några klädbyten 😊

I torsdags hämtade jag upp Melvin och mamma, hade tid hos tandläkaren 10:40. Först lagade de hålet, Melvin va jätteduktig. Sen skulle de bedöva för att dra ut framtänderna (nya hade redan växt ut under). Först med salva och sen två sprutor, det gjorde ont och smakade och luktade konstigt så han blev ledsen. Men det gick bra iaf och de fick ut tänderna. Med svullen och blödande mun gick vi därifrån. Åkte till Kista där jag köpte servetter till dopet och så fick Melvin ett Legobygge.


Han satt och byggde hela eftermiddagen. Men han ville varken äta eller dricka på hela dan, det gjorde för ont. Hämtade Oliver och senare kom Chadli hem.

I fredags ville Melvin fortfarande inte äta eller dricka knappt så han fick stanna hemma från skolan. Lämnade Oliver på föris och sen Melvin till Tobias. Åkte in mot söder och träffade upp Anna på lunch, vi åt sushi.

Han ser lite trumpen ut...

Mötte sen Mickan och passade då på att dricka kaffe! Mysigt att ses igen, hon sa det att om förra året va ett av mina bästa så var det ett av hennes sämsta 😔 Hennes pappa gick bort och hennes mamma va sjuk. Hoppas att detta året blir bättre 💗 Hon hade med en present till Jesper.

Tack vännen!! 

Åkte förbi Karla café på vägen hem och lämnade lite grejer inför dopfikat.

I lördags var det dags för Jesper att bli döpt. Tog det lugnt på förmiddagen, va ute med Messi i drygt en timme. Gjorde i ordning oss och åt lunch innan vi åkte in. Va i kyrkan i god tid för att hinna byta om och amma. So far so good. Men när orgeln drog igång så började Jesper att gråta, så han skrek, grät sig igenom första delen av dopet. Jag hörde inget av vad prästen sa och det blev inte alls som vi tänkt oss... Jag skulle läsa text, Aslim skulle tända ljus mm men det blev bra iallafall!! Chadli läste två texter, Melvin hällde upp vatten och torkade av Jesper sen. Oliver fick hjälpa till att tända dopljuset och som tur var tystnade Jesper sen. 

Ledsen liten kille.








Med gudfar Jonas och gudmor Aslim.

Nu va han glad igen!


Efteråt hade vi fika och presentöppning på Karla café!

Huvudpersonen blev lite trött.

Grodbakelser 🐸

Presentbordet.

Och alla gäster:












Det här gjorde vi bra älskling ❤️

Jesper Robin Chaibi 💙

Chadli drog iväg på killkväll med kompisarna och Vi körde hem och Jesper verkade övertrött och kom inte till ro först, sen somnade han och jag en stund efter i soffan.

Soffselfie.

Tack för alla fina presenter!

Fina blommor från mamma och Håkan.

Idag har vi städat, handlat mat och tittat på film. Killarna kom hem och nu är de duschade och ligger i sängen. Vi ska se klart film, sen är det natti natti.
0 kommentarer