Sista dagen hemma!

Lämnade barnen i onsdags och tog en lång pw på över en timme, va sen hemma ett tag innan jag åkte till Vällingby och lämnade av trådbackar som jag sålt via Blocket, ville bara bli av med dem! Sen hem och åt lunch och låg i solen tills det var dags att hämta barnen, hämtade tidigt idag och lämnade Oliver hos mamma och så åkte jag och Melvin till Kista och gick på bio. Vi såg Hokus pokus Alfons som var bra. Mötte upp Melinda i Kista c, hon ville så gärna ha en väska som hon kunde ha till skolan, så jag köpte en till henne som hon fick där - tror hon tyckte den var fin och bra. Det tyckte iallafall jag :)
 
Alfons Åberg
 
Melvin i biomörkret.
 
Åkte förbi Ikea på vägen hem och köpte nya ställningar och backar som Tobias ska ha sina verktyg i!
 
Nu ska det bli ordning och reda i förrådet!
 
Oliver va lite mammig och hade varit lite ledsen hos mamma så det kändes hårt att lämna honom igen på kvällen för middag med Jojjo och Danne på Piren. Men det var en skön kväll (tills solen gick ner) och vi hade det trevligt. Vi fick vänta lääänge på att få bord och ytterligare en stund på maten, det var mycket folk ute på alla ställen i närheten. Maten va tyvärr ingen höjdare, jag tog soppa som jag fick ont i magen av och Jojjo åt pasta som inte heller va så god. Det va Danne som fick en god caesarsallad med heta räkor! Men stället är så mysigt så det va ok!
 
Jag och Jojjo.
 
Danne, long time no see! Men när vi sågs var det som the old days :)
 
Igår när jag lämnade barnen va Oliver ledsen och det gjorde mig ledsen, det har känts ok att lämna när han har varit glad. Jag ringde till dem och fick höra att det hade gått över och att han lekte bra! Skulle gått ut och sprungit men va inte så sugen i regnet så jag fixade till i förrådet och nu är det bra där, vi har tagit ut två garderober som vi sålde och nu även två lagerhyllor som jag också sålde, han ska komma och hämta dem idag. Tiden gick så fort igår så jag glömde bort att äta lunch! Svängde förbi tippen med massor med gamla plastbackar och annat skräp och så åt jag en sallad på Max, helt ok faktiskt med grillad kyckling! Så svårt att hitta bra snabbmat som inte är onyttig och är inte alltid sugen på sushi.
 
Åkte till dagis och satt med när Oliver åt mellis och sen gick jag och hämtade Melvin och Albin som följde med oss hem idag. Oliver och jag lekte på övervåningen och ett tag trodde jag killarna hade somnat här nere men de satt så fint och tittade på TV en stund.
 
Sötnosar.
 
Lagade middag som vi åt, Tobias handlade mat efter jobbet så fick äta när vi va klara sen. Melvin följde med Albin hem en stund och jag nattade Oliver. Jag tror att jag sträckte mig när jag höll på i förrådet för på kvällen fick jag så jäkla ont i ryggen, eller nån nerv som sitter i kläm. Har fortfarande ont och kunde knappt sova inatt... Så fort jag ska ta ett djup andetag så hugger det till. Tog alvedon nu för att se om det hjälper?!  Oliver vaknade vid halv tolv och va täppt i näsan och kunde inte sova så efter snyg, sug och nässpray fick Tobias gå upp med honom. Melvin kom in vid halv fyra och jag hade som sagt problem med ryggen så det var ingen god natts sömn inatt inte. Lämnade Melvin på dagis idag, Oliver fick stanna hemma eftersom han va snorig och även lite hostig. Nu har jag precis haft Com hem här hemma som har fixat lite för vi har haft problem med uppkopplingen. Snart kommer köparen av lagerhyllorna, sen får jag se om jag ska gå ut och ta en promenad med vagnen?
 
Oliver vill hjälpa Com hem killen hihi... Smygfotar :)
 
Idag är sista dagen hemma, på måndag är det jobb och vanlig vardag... Tiden har gått så fort!! Ikväll har vi fest med jobbet på Junibacken så Tobias ska köra in mig samtidigt som han hämtar Ludvig i skolan. Imorn ska jag till graven med blommor, det är Sabinas födelsedag ♥ och på söndag är det marknad i Skälby gård som vi tänkte gå på.
 
Fick fina rosor av min man igår, bara sådär - underbart!!
 
Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe! Ha en bra helg alla :)
0 kommentarer