Happy Halloween

Ännu en tidig morgon med de små, men det är ju inget nytt så jag säger inget mer om det :)
 
Oliver har börjat äta gröt :)
 
När vi ätit frukost klädde vi på oss och gick en promenad till Willys för att köpa pumpor så vi kunde Halloween pynta lite. Vi plockade också lite löv, men det var synd att det hunnit frysa på så mycket. De var så fina i helgen i härliga färger... Vi handlade lite annat också och gick hemåt, Tobias och jag skar ur varsin pumpa och ställde ut dem!
 
 
Gissa vilken jag gjort?
 
Melvin har fått "sin" pumpa.
 
De står ute och väntar på mörkret!
 
Tobias åkte iväg till Jakan och arbetsförmedlingen och jag stannade hemma med barnen.
 
Gick ut och tittade i brevlådan och jag hade äntligen fått den!! Som jag har längtat - GLOSSY BOX!!
 
Mycket trevligt och gott doftade det i boxen!
 
Innehållet i månades box.
 
Provade nagellacket på en gång, gillade det!
 
Vi drog iväg till Vällingby Centrum då vi behövde en halsduk till Ludvig, fodrade byxor till Melvin och jag en ansiktscreme. Vi började på BR och barnen fick varsin leksak, vi skämmer bort dem lite nu eftersom vi har lyxen att vara hemma tillsammans när det samtidigt är höstlov. Sen gick jag och Melvin till Åhlens där jag köpte ny ansiktscreme, testar ett nytt märke!
 
 
Kändes skön och doftade gott
 
Ännu mer som doftar gott fick följa med hem idag.
 
När vi kom hem bytte barnen om till Halloween kläder och jag följde med dem ut på en busrunda.
 
Ringer på hos grannarna.
 
Bus killarna fick inte busa, bara godis i påsarna :)
 
Ljus och pumor ute i höstmörkret.
 
Vi lagade mat, ikväll bjöd City Gross på köttfärslimpa med kål och potatismos och gräddsås - gott!! Melvin var supertrött eftersom han inte sovit middag så han fick gå och lägga sig efter middagen. Även Oliver somnade, Ludvig fick va uppe längre och se på TV, men nu är det dags för honom att sova!
 
Imorn ska vi till Jakobsberg då det är föräldrafika mellan 10-12 och barnen kan leka, sen kanske vi ska bowla! Vi får se :)
 
Nu ska jag se vidare på Berg som flyttat in hos Laila Bagge!
 
 
 
0 kommentarer