Massor med bebismys

Imorse blev det lite stressigt, jobbigt att ha en tid att passa när man har en bebis. Jag hade ställt klockan men var så trött när den ringde så jag låg och drog mig en stund, svårt att gå upp när man har två myskillar i sängen!
 
Mysigt
 
Vi kom iväg iallafall och jag var på Danderyd exakt klockan 9. Idag var det dags att kolla Olivers hörsel, det gick på bara några minuter. Han var tyst och lugn så det gick på första försöket på båda öronen! Duktig kille :)
 
Vi åkte direkt från Danderyd till våra gamla hoods. Första stoppet var hos Kai! Hon fixade lite att äta eftersom vi knappt fått i oss någon frukost. Bara jag som fått i mig lite te och macka. Tanken var att Tobias och Melvin skulle fika på sjukhuset medan jag var inne med Oliver, men de hann bara parkera...
 
Kai mös och luktade på bebis och Bruno klappade och var jätte intresserad av honom.
 
Nästa stop var Sickla köpkvarter och fika med Tobias faster Eva och hennes Pelle. Vi tog en fika på Espresso house och Eva fick också bebismysa och busa lite med Melvin! Vi fick jätte fina kläder till Oliver, ska ha på dem imorn, har precis tvättat upp dem. I strl 50 så det är bäst att passa på att använda dem nu, ska visa imorn.
 
Oliver hos gammelfaster Eva!
 
Bakom oss satt dansaren Christian Lotus från Let´s dance, tyvärr fick jag inte med han på bild ;) Men däremot fotade jag honom och Eva med hennes telefon :)
 
Efter fikat var det dags för dagens sista stop, Mia. Jag och Melvin gick dit med vagnen och Tobias kikade lite på Best of Brands innan han kom efter med bilen. Tess var jätte glad att Melvin kom men var också väldigt intresserad av den lille killen också. Mia bjöd som vanligt på god mat och super god tosca kaka, vi blir alltid bortskämda där! Vi åt, fikade och mös i soffan. Fick en söt body och supermysiga strumpor, de är också tvättade så jag visar på Oliver sen :)
 
En ny liten bebis och plötsligt belv Casper stor!
 
Melvin blev super trött och även Tess och Casper behövde sova, så begav oss hemåt. Vi hann precis få in allt och alla i bilen innan regnet öste ner. Tur! Båda killarna sov i bilen och jag passade på att springa in på Ikea. Ville köpa lite mindre glasskålar, märkte igår när Melinda var här att jag saknade det till fikat när vi skulle äta lite glass. Så det blev 12 glasskålar, en ny tvålkopp (den jag köpte från Åhlens var värdelös), en ny paj- och kakform, två ramar som jag ska rama in fina tavlor som jag ska skriva ut. Man fick nämligen göra gratis "bebistavlor" på nätet. Ska visa sen när de är utskrivna och inramade!
 
Igår åkte Tobias och lämnade Ludvig på dagis, han ska va hos Fanny nu tills på fredag. Melvin fick följa med så jag fick lite lugnt här hemma. Plockade lite och passade på att sitta ute i solen. Sen tog jag bussen till Jakobsberg och BVC, där vägdes Oliver. Inget bajs på vågen den här gången ;) och den stannade på 3850 g. Han går upp fint! Tro det, jag är ju en mjölkmaskin, han vill ammas ofta och snutta lite där emellan. Ena bröstet känns rätt hårt och jag är så rädd att jag ska få mjölkstockning, så nu måste jag massera lite så det blir bättre. Tobias kom och mötte upp oss på BVC och vi åkte till Görvälns slott för att äta lite lunch. Men det var bara finlunch, soppa och rimmad lax med dillstuvad potatis för 295:-, eh, nej tack! Men de kunde trolla fram lite fika till oss, så det blev smörgås, kaffe, te, juice och cola istället. Allt det var billigare än en lunch iaf.
 
Det var varmt och skönt.
 
 
Vi åke förbi mamma och Håkan på väg hem, de hade kommit hem från en lite kortare semester och idag har mamma opererat handleden och allt hade gått bra, skönt! Jag tog en promenad hem från mamma igår och Tobias och Melvin åkte bilen. Efter ett tag kom Melinda och hälsade på, hon träffade lillkusinen och jag hjälpte henne att färga sitt hår. Vi satt ute på baksidan så vi inte skulle slabba ner nånstans. Melvin passade på att gå över till grannen och bada lite där, sen var han här och lekte också.
 
Oliver sover sött, resultatet av färgningen blev fin och bra tycker jag!
 
Imorn har vi inga direkta planer, på torsdag ska jag träffa Viveka och Bastian igen och eventuellt kommer Maria med barnen och hälsar på någon dag!
 
Nej, nu närmar sig klockan elva igen, har bytt lakan så det är så skönt att gå och lägga sig då, har iof sig en maskin till som är klar nu, får slänga i den i torktumlaren! Har hunnit köra två maskiner, fixa med killarnas "min första bok" och skriva och sätta in bilder. Framkallade lite bilder som kom idag, måste köpa ett album också för jag framkallade bilderna från förra årets semester på Kreta. Nu för tiden så framkallar man ju inte bilder längre, man sparar det mesta på datorn, men jag har tänkt att jag iaf ska framkalla semester bilder. Ska även göra ett album till Oliver med bilder från hans första år som jag gjort till Melvin.
 
Natti natti
0 kommentarer