Nya bud i Mellerud

Det svänger så härligt i mitt liv just nu. Igår var Melvin pigg och utan feber så vi hade tänkt lämna på dagis idag. Men imorse kom han uppkrypande i min säng och var varm och täppt i näsan. 38,6 i feber och nässpray = inget dagis. Tobias stannade hemma med honom idag och de gick till vårdcentralen och troligen så har han öroninflamation så han fick penicillin. Hoppas att det blir bra nu!

På fredag har mamma tänk ta honom, för då ska Tobias och jag mysa! Sova på hotell, gå ut och äta och gå på bio. Och bäst av allt; massage och SPA. De hade en "mother to be massage" som jag ska ta - underbart!

Fick brev från Järfälla kommun att vi fått dagisplats åt Melvin redan på måndag! Nu kommer vi inte flytta förrän april men får tacka ja till den och ändå stå kvar i kön till det närmsta dagiset. Det här ligger ca 2,5 km ifrån. Känns bra!!

Sen har det gått troll i försäljningen av huset för han som skulle skriva kontrakt med mig igår... Taket på hans hus var det tydligen nåt fel på, så nu måste han kolla upp det och göra upp med köparna och/eller den gamla ägaren. Idag hade ett annat par som jag visat lägenhten för hört av sig igen, de har inte kunnat släppa lägenheten och kommer hit och tittar imorn igen. Nu blir de lite stressade för de vet att vi kan skriva vilken dag som, så först till kvarn. Vem vet, jag kanske får skriva kontrakt den här veckan iallafall? Håll tummarna!

Imorn lämnar vi Ludvig och ser honom igen i maj. Tror tiden kommer gå rätt fort, och det blir lite skönt att bara ha ett barn när vi flyttar och fixar. Det är skillnad att ha båda hemma. Imorn fyller också min älskling år, han får det vi ska göra i helgen i present men jag ska också bjuda på en utefrukost imorn när vi lämnat Ludvig på dagis och innan vi åker till mäklaren.

Tänk att vi får nycklarna til huset imorn, då är det vårt!! Känns ännu lite overkligt, men åh så härligt. Nu när det börjar bli så vårigt ute så längtar man ännu mer efter att kunna sitta ute och fika och äta. Bara va, på sin egen tomt! Lovely!!

Bebis sparkar som bara den i magen och idag kände även Lisa en spark :) Däremot har jag fått foglossning som bara den, vilket inte alls är roligt. Usch, bara v. 22 så det är många veckor kvar och det lär ju bli värre...

Inga roliga bilder idag, men jag ska bjuda på en. Tvålen som doftar helt ljuvligt, vill tvätta händerna hela tiden :)


Palmolive with Orange Blossom - doftar underbart!
1 kommentar
Sirpa/ mamma

Oh så mysigt det blir när ni kommer bo här nära oss, mormor får träffa sina små titt som tätt och vi kan ha grill kvällar när sommaren är här. Var inne på förskolans hemsida och det jag läste var positivt, tror att Melvin kommer trivas där med stabila fröknar. Ni kan åka förbi imorgon när ni är i huset. Hoppas nu att er lägenhet blir sålt så ni kan börja på allvar packa och planera flytten. Hoppas ni får en lika mysig helg som vi får med er goa son. Kramar i massor från mamsen