7 veckor

Tack för bra kommentar Rosa! Skiter i vad hon säger på BVC, han får äta när han vill! Som sagt Melvin låg över på viktkurvan när han var liten bebis och nu ligger han under, så det spelar väl ingen roll? Alla är vi olika och huvudsaken är väl att han är nöjd och glad. Lillpruttis är 7 veckor idag, tiden går fort... Vill ju bara stanna den här mysiga bebistiden, det får inte gå för fort. Imorse sov vi rätt länge, Melvin kom in vid 6-tiden men somnade om och vi gick upp efter 7. Jag är verkligen en tidsoptimist och det är inte bra på mornarna, åkte hemifrån några minuter innan vi skulle vara hos läkaren, stress stress. Parkerade bilen och sprang in, vi var där 9:05 så det var inte så farligt.

Läkaren undersökte näsan, sprayade med en bedövningsspray och efter 10 minuter fick vi gå in igen och då tittade han i näsan med liten kamera. Det var lite trångt som gjorde att han får nästäppa, men han tyckte inte att det behövdes någon operation, vi ska bara kontakta dem igen om det skulle bli värre.
 
Vi åkte hem efter och jag städade upp lite och satte in bakpotatis i ugnen och strax efter 11 kom Mimmi. Vi kunde sitta ute och äta lunch, vädret var helt ok!
 

Mimmi och Oliver
 
Vi åt bakad potatis och jag hade gjort en röra av; kassler, röd paprika, parmesan och vitlöks creme fraishe och keso med olivsmak - helt ok. Sen flyttade vi runt och satt och drack kaffe på framsidan. Skönt att det är fint väder fortfarande, njuter!! Oliver fick en jätte fin present, tusen tack!!
 

Mysig filt och en Bukowski snuttis.
 

Oliver fick mysa med filten på en gång!
 
När Mimmi åkte ville Melvin sova i vagnen så jag tog med Oliver i bärselen och tog en promenad så han somnade. Han sov nästan i tre timmar ute på verandan! Och jag slappade med en sovandes Oliver på magen och kollade på Dallas från igår. Fick väcka Melvin sen, han kan verkligen sova hur länge som helst på dan.
 
Han ville äta smörgås eftersom han inte ätit lunch, så det fick bli så för sen skulle han få hamburgare i Jakan.
 

Halva leverpastej paketet när han brer själv.
 

Skönt bordsskick han har, aja baja.
 
När Tobias kom hem åkte jag och Melvin till Jakobsbergs centrum, han skulle få handla för sina födelsedagspengar. Ville att han och jag skulle få lite egen tid så det var mysigt att åka iväg.
 

I'm in heaven :)

Det blev mer Bilar duplo - tack Melinda med famlij!
 
Jag slank in på HM och kikade, fick ett presentkort i tisdags på 50kr när jag handlade byxor till Oliver och jag hittade tröjor som jag kan ha som amningströjor, bara att knäppa ner knapparna - smart va?!
 
    Det blev både en grå och en rosa, 148:- för två tröjor är taget!
 
Imorn får jag också lunchsällskap i form av Mikan, ska bli mysigt. Sen ska jag ta med mig killarna och köpa blommor och åka till Sabinas grav. Hon skulle fylla 38 år imorn <3
0 kommentarer