Måndag måndag måndag...

Imorse fick jag återigen påminna byggkillarna att inte börja jobba med nåt som låter här innan kl 8.00, det har vi blivit lovade. Gick hemifrån vid 8.00 eftersom jag skulle ringa till Sickla Hälsocenter och se om vi kunde få någon tid till Melvin på morgonen. Fick sitta ett tag i telefonkö och när jag kom fram fick vi en tid 8.30, så det var bara och vända bilen och åka dit direkt. Doktorn lyssnade på lungorna och tittade i öronen, tog även en snabbsänka, men det var inget. Härliga dagisbacillusker bara :) Hostan låter lite bättre nu och han somnar fint på kvällarna, i min famn faktiskt de två sista kvällarna - hur mysigt som helst. Men hur som så känns det skönt att ha kollat innan semestern.

Hade min nya jacka och mina nya skor idag, tyvärr var ju inte skorna så sköna som de är när man bara provar dem. Är sååå trött på mina tjocka breda fötter och höga vrister. Det är inte meningen att jag ska kunna ha några sommarskor :( Fick lite ont och fick gå lite barfota på jobbet, men de funkar. Hoppas att de ger med sig lite mer!

Skulle tränat idag på lunchen men kände verkligen inte för det... Så dåligt, men det blev en trevlig lunch ute i solen med Aslim och Markus! Tänkte att jag skulle gett mig ut ikväll, men det blir försent med det också. Ska hjälpa Tobias att springa över med lite städgrejer och tömma det sista ur förrådet. Imorn ska det bli flyttstädat där och på onsdag lämnar vi nycklarna. Även om allt gått bra med hyresgästerna och vi tjänat nån tusenlapp så ska det bli skönt att slippa den.

Var hemma hos Mia och Tess idag efter jobbet. Blev bjuden på jätte god mat, fläskfilé, färskpotatis och bearnaisesås. MUMS! Efter det gott kaffe och chokladbulle! Vi gick hem vid 20-tiden, tvättade av Melvin, bytte blöja och satte på pyjamas, hann knappt sjunga mina 4 sånger som jag sjunger varje kväll så somnade han i min famn. Min gos kille! Han hade gjort en jätte fin tavla till mig på dagis som jag fick ta hem idag, vilken fin morsdags present!

Imorn ska det bli 23-24 grader varmt, så underbart! Kanske ska packa ner bikinin till lunchen ;)
0 kommentarer