Härlig helg 🍁🍂

Full fart på jobbet tisdag-torsdag, hade bokat in ett träningspass men det gick jag boka om pga möte… får inte till träningen alls nu och det känns som jag har gått upp massor i vikt 😫 så tråkigt och svårt att komma in i goda vanor när det är så mycket på jobbet hela tiden!

I torsdags hade vi middag med hela avdelningen på The Winery, trevligt.

(null)
Jag och Janni

Jag blev inte sen utan tog en taxi och var hemma vid 20.

I fredags var jag ledig och Kai kom och hämtade mig vid 9:00 och vi körde till Knivsta där vi ställde bilen vid stationen. Tanken va att vi skulle gå etappen Sigtuna-Knivsta som vi missat. Vi tog en Uber till Sigtuna och började gå.

(null)

(null)

(null)

Vi vandrade på Upplandsleden och stannade för lunch efter ca två timmar.

(null)

(null)
Träffade lite djur på vägen.

(null)

(null)
Hittade en gårdsförsäljning.

(null)
Jag köpte med en burk honung.

(null)

(null)
Så fint här, perfekt lunchpaus.

(null)

(null)
Kai fixar alltid så god lunch till våra vandringar!

(null)
Kaffe på maten 💚

När vi skulle gå igen tittade vi på kartan och såg att vi gått åt fel håll. Suck, bara att gå tillbaka igen. Vi irrade runt och gick fel…

(null)
Fick se lite fint på vägen, blommor! Man kan knappt tro att det är oktober?! Vi tog en kopp kaffe och saffransbulle och insåg att vi var tvungna att gå tillbaka igen… och ta en annan väg för att komma till Knivsta. 1.9 mil och 4:48 timmar skulle det ta. Bara att börja traska! Efter en mil kände vi oss rätt slut, mörkret föll så vi försökte få tag i en Bolt men den avbokade oss så vi fick kämpa på. I mörker, på landsvägen bland bilar som körde fort fick vi gå. Inte alls kul.

(null)

Men vid 19:15 nio timmar efter start nådde vi målet. Så trötta, kalla och slut i kroppen. Det va skönt att komma hem och lägga sig i soffan, ta en varm dusch och sen lägga mig.

I lördags vaknade jag tidigt (som vanligt) tog det lugnt och Jesper väntade ivrigt för att vi skulle åka och lämna honom hos mamma och Håkan som skulle köra honom till ett kalas då jag och Chadli skulle rida. Men jag tog fel på tiden och kom på det samtidigt som vi skulle va på ridskolan. SKIT OCKSÅ! Jag som längtar efter detta blev så irriterad på mig själv. Som tur var fick vi rida men bara en timme istället för två. Men vi fick en egen lärare och så fick vi prova på att tölta, det va så kul!!!

(null)
På väg ut i hagen och hämta en av hästarna.

(null)

(null)
Chadli är redo!

(null)

(null)
Så fint väder vi fick, helt underbart!

(null)

(null)
Åh detta gör jag gärna igen! Vill börja rida!

(null)

Efteråt var det fika på cafet, god bulle och en kopp kaffe & te.

Åkte och hämtade Jesper på kalaset och åkte hem och åt lunch. Va sen och fixade naglarna och var sen hemma hela kvällen. Melvin åkte till Gävle i fredags men Oliver ville va kvar och gå ut och busa på Halloween så han åker på onsdag. Både ville ha kompisar som sov över men Jason som skulle gjort det åkte hem 22:20. Men grannen Ludde sov kvar.

(null)

(null)
Frukost imorse!

Vi fixade lite på tomten och sen åkte vi iväg på Höstmarknad på Ulriksdals slott, Oliver ville inte följa med.

(null)

(null)

(null)

(null)
Höstfint ute, men ganska kallt!

Vi åkte in till stan får jag skulle fixa påfyllning på brynen, Chadli och Jesper gick runt lite under tiden.

(null)
Såhär blev det, kommer blekna lite.

Vi åkte hem och hämtade baddräkt och handduk så följde de med mig till Riddersvik och jag tog oktoberbadet. Kallt!!

(null)

(null)

(null)

(null)
Skönt när jag va uppe igen!

(null)
Så fint här!

(null)
Mitt sällskap!

Det fanns ett spökspår vid 4H gården men tyvärr va biljetterna slut. Synd hade varit kul för killarna.

Nu är vi hemma, det är kolsvart ute redan vid 17, usch nu blir det mörka månader. Känner hur trött jag kommer vara 😴

Skulle varit ledig lite mer känner jag, men imorn är det jobb igen. Monica kommer hit och är med barnen och när Oliver åker till Gävle åker Jesper med henne hem. Skönt för dem med en veckas liv. Melvin och Oliver ska få gå på Furuviksparken på lördag, kul för dem 🎃
0 kommentarer