Veckans uppdatering

Vi hade en trevlig midsommardag hos mamma och Håkan med god mat och gott sällskap ❤️

En Aperol 🍸

Familjen 💕

I söndags va vi en sväng till Täby centrum där jag skulle köpa lite smink på Sephora och sen kom Kai & Bruno till oss. Kai lagade lunch och bakade paj - som vanligt 😊

Vilken kväll i söndags!

Kändes som en kortare arbetsvecka eftersom jag var i Helsingfors tis-ons. Vi hade möte där! Efter arbetsdagen hade vi tid att gå på stan.

My partner in crime 💕

(null)

Efter lite rea-shopping och middag tillsammans med kollegorna så gick vi tillbaka till vårt hotell Glo.

Kollade serie och sov gott, ställde klockan och gick ut och sprang på morgonen. Riktigt mysigt för man ser mer av stan!

En underbar morgon i Helsinki!
Åt en god frukost 😋

Hade möte och flög sen hem, var hemma vid 19.  I torsdags var det varmt och fint ute när vi jobbade så bestämde oss för att åka och bada. Men det mulnade på och blåste så när vi kom fram till Lövstabadet, men killarna badade ändå.

Vi hann inte packa med matsäck så vi åkte hem och åt grillade hamburgare sen.

Jesper har varit hemma med farmor hela veckan då hal haft ögoninflammation. Igår hade Oliver ont i magen så han stannade också hemma.

Idag ska jag och stora killarna åka på Birka kryssning som jag vann med mamma. Vädret ser lovande ut så vi ska bada, äta leka och ha det bra!!

Firanden

I lördags förra helgen åkte vi som sagt på Mimmi och Bahas 40-års fest. Jag trodde först att de kanske skulle överraska och gifta sig men så blev det inte, utan en fest bara :)

Vi sågs hemma hos dem på Långholmen först på fördrink och snittar och sen vidare med båt till Ekerö på middag och fest.

Grattis!!

Vilket fint väder vi fick, härligt!

Tack och godnatt runt 1-tiden.

I söndags slappade jag mest hemma.

I måndags mötte jag upp mamma efter jobbet och vi tog tåget in till stan. Vi började med ett glas vin ute vid Kungshallen, sen kom Rosa och Linnea och så åt vi middag innan vi gick på bio och såg Utöya. Det var vår morsdagspresent till mami. Mysigt att ses, men hemsk film :(

I tisdgas fick Melvin följa med till jobbet då han hade ögoninflammation, kanske inte så smart av mig då det är smittsamt så mina kollegor var nog inte allt för nöjda. På kvällen tog vi cyklarna till mamma och plockade lite jordgubbar.

Mysigt, det är verkligen sommar!!

I onsdags hämtade Tobias killarna och mamma Jesper, så jag och Chadli åkte tillsammans hem och hämtade upp Jesper på väg hem.

Jag köpte ett nytt halsband på Guldfynd, en silverkedja med ett C ♥

Skönt med en dags kortare vecka, jobbade i torsdags men då ringde de från Jespers dagis och sa att han va varm och hängig. Melvin va hemma med mamma, så vi åkte lite tidigare och hämtade Jesper. Han hade feber och verkar ha ont i halsen stackarn.

Vita jeans, ljusa färger och blommor i håret, snart Midsommar.

Melvin hade ny tid hos tandläkaren och denna gång gick det bättre. Vi handlade på Ica och åkte sen hemåt.

Igår var det Midsommar och vi skulle äta tillsammans med Johan, Carolina och barnen. Men eftersom Jesper var risig och de ska åka till Frankrike idag så valde vi att ställa in lunchen. Jag och killarna mötte upp dem vid firandet på Skälby Gård. Det både regnade och var soligt.

Inte det roligaste firandet och de hade återigen problem med ljudet.

Vädret blev bättre och solen tittade fram när vi skulle äta, men vi valde ändå att sitta inne.

Vi bestämde att de kom över på fika istället eftersom vädret tillät att vi satt ute.

Oliver fick öppna ett Instagram konto igår, vi tog en bild på honom som profilbild, snacka om att bli bra på bild!!

Idag ska jag åka till Plantagen som har rea, sen ska jag hinna med en promenad innan vi ska till mamma och Håkan. Rosa och Mattias kommer också dit, får se om de får med sig nån av tonåringarna? Imorn ska Kai och Bruno komma hit och vi tänkte åka en sväng till Täby Centrum, jag vill köpa lite smink på Sephora.

Ha en skön helg!!

Hemma igen

I tisdags åt vi frukost och drog sen iväg till Fuengirola. Vi låg på stranden och åt lunch där. Det va rätt kallt i havet så inte mycket bad.

(null)
Skönt att starta dagen i morgonsolen på balkongen.

Vid ett rödljus bumpade nån in i oss där bak, som tur var inga märken...

Kul att se nån annan strand, jag tog en massage där innan lunchen.

Åkte till ett shoppingcenter där vi hittade nåt till oss alla på Primark 😃
(null)

Sen körde vi tillbaka hem, lämnade in bilen och mötte upp de andra som kommit nere vid Trocadero. Vi va på stranden ett tag och gick sen upp och badade vid poolen och sen kom de andra dit och vi badade tills poolen stängde vid 20.

Vi åt middag hemma och sen var det dags att sova. Alla sover länge på mornarna, Oliver längst!! Skönt, vi har kommit in i semesterlunk.

I onsdags började jag med att jogga nere vid stranden. Sen åt vi frukost och gick ner till poolen.

Vi åt lunch hemma, Jesper sov middag och jag och killarna mötte upp de andra nere vid stranden.

På kvällen käkade hela gänget middag tillsammans på en Mongolisk barbeque.
(null)

I torsdags blev det också lite morgonhäng på balkongen innan vi gick ner till poolen. Vi badade lite men Jesper verkade trött och va gnällig så han och Chadli gick upp igen. Vi åt sen lunch uppe och efter det så ville alla va kvar hemma så jag tog en promenad på strandpromenaden, tog ett dopp i havet och en kopp kaffe på stranden.

Älskar Marbella, tycker det är så fint här ❤️
Trocadero beach.

De andra kom ner till poolen sen så badade vi.

Fina Carolina Park.

Melvin har blivit så duktig och simmar nu!

Vi gick iväg en sväng till El Corte Ingles, Melvin ville ha en islatte från Starbucks!
(null)

Sen hem och duschade och mötte upp de andra för middag.

Först lite Sangria hos Carro.

Sen middag på Isans balkong med fantastisk utsikt!! Så mysigt och gott!! Jesper kallade Margareta för mormor eftersom alla andra barn gjorde det ☺️

Vi nattade barnen och packade. Igår startade jag med jogg på stranden, märks att det blivit varmare! Va toksvettig!!
(null)

Sen åt vi frukost, tog en dusch och packade ihop det sista. Sa hejdå till de andra och vid 11:30 blev vi upplockade och åkte till flygplatsen. Vi åt lunch och det gick bra att flyga hem. Kom hem strax efter 20, åt lite och sen var det natti natti för killarna. Jag packade upp, tvättade och gick igenom posten.

Vaknade upp till härligt väder här hemma, sov till 8:30!! Åt frukost ute i solen på framsidan. Nu är jag och fixar fötter och naglar. Ikväll ska vi på fest hos Mimmi & Baha ☀️