En mammaledig dag

Fredag, äntligen helg! Sitter och tittar på Idol nu efter en dag med fullt ös. Såhär kan det se ut:

Började dagen med god frukost, omelett, färskpressad juice och kaffe.

Mitt frukostsällskap.

Efter frukost blir det bus, jag vet inte hur många gånger om dan som jag plockar tillbaka i lådorna...

När jag nästan fått dricka upp mitt kaffe klädde vi på oss och tog en promenad. Gick förbi mamma och hon följde med.

Jesper somnade och vi skulle sätta oss och planera snittar till festen men Jesper vaknade så fort vi stannade. Va kvar en stund och gick hem.

Åkte till Willys och handlade, han är så söt i sin bomberjacka!

Klockan 13:00 kom ett företag och gjorde rent ventilerna och bytte filter mm.

Försökte länge få en trött Jesper att sova och lyckades runt 14:45. Åkte och hämtade killarna vid 15:30. Hann kika lite på ett avsnitt och gjorde sen iordning en pizza, poppade popcorn och hällde upp snacks. Vi bjöd över grannarna på fredagsmys/disco.

Skål och välkomna! Jag har dragit på mig discokläderna 😁

Barnen äter pizza och till oss vuxna gjorde jag spagetti med bacon & tonfisksås. En av rätterna från City Gross bamsekasse.

De gick hem vid 19:40 och då nattade jag Jesper. Killarna gjorde sig klara för kvällen och så skulle vi titta på Idol. Oliver somnade direkt och Melvin klarade att hålla sig vaken tre låtar.

Avslutar med en bild från igår, det blev en promenad till Handlarn när jag hämtat och barnen fick glass ❤️

Såhär avslutas denna mammalediga fredag! Imorn är det babysim och på söndag åker vi till Trosa och firar Jonathan som fyllt år.

Allmänt | | Kommentera |

Livet

Lokalen kändes bra, nästa vecka är festen!! Om en vecka fyller jag 40 år! Det är en hel del att planera men det går framåt. I fredags va Marie, Annelie och Eva här på lunch o mammaträff.

Jesper kollar in Nelia och Ella.

Vilgot och Jesper leker.

Vi hade en trevlig dag och de passade Jesper när jag åkte och hämtade killarna.

Mina killar!

Jag kommer inte ihåg riktigt vad vi gjorde på dagen i fredags? På kvällen körde jag killarna till Tobias och på väg hem stannade jag hos Kai och Martin och hämtade upp vin/öl/sprit till festen. Sen hem och slappade i soffan. I lördags va det fint väder, passade på att kratta löv, klippa gräset och få undan utemöbler.

Lördag morgon, leker fint.

Har bara kvar loungemöblerna.

Va iväg på babysim.

Va sen och handlade och efter det kom killarna hem. I söndags skulle vi cykla och va ute men det blev mest gnäll o tjafs. Så tröttsamt! Men vi hann va en stund i parken iallafall. Kom hem och pysslade lite ute, Kenneth och Lotta kom över på fika och vi satt ute i det sköna vädret. Köpte McD till middag och nattade barnen.

I måndags hade jag kiropraktor efter att jag lämnat killarna. Hem, åt frukost och Jesper sov ett tag. Kollade på något avsnitt och gjorde mig sen iordning och mötte upp Maarit i MOS.

Hade på mig mina nya skor!

Vi åt lunch och Jesper fick leka och så köpte jag present till Jonathan. Mamma ringde medan jag var där och berättade att Håkan fått en hjärtinfarkt. Usch så hemskt och jobbigt. Kunde inte tänka på nåt annat! Livet tar snabba vändningar ibland. Åkte hem och hämtade barnen. Mötte upp Jojjo och fick lite grejer till festen. Hem och nattade barn och åkte sen till mamma och höll henne sällskap, pratade och bastade.

Busungen innan nattning.

Igår lämnade jag och sen hem så Jesper fick sova en stund. Hade tid hos Jenny 12:30 för slingning och klippning.

En kopp kaffe när jag sitter med Olaplex behandling. Den fick jag i present ☺️

Det tog ett par timmar där, Monica passade Jesper under tiden. Åkte hem och fastnade i köer... Lagade middag, gjorde läxa med Melvin, kollade tv och sen va det natti natti.

Jesper in action kl 21:30...

Nöjd med håret!

Allmänt | | Kommentera |

Underbar semester!

Åh så bra vi har haft det! Så otroligt kul att åka på tjejresa. Vi bodde jättefint i en lägenhet mellan Marbella och Puerto Banos. Vi har solat, badat, ätit goda luncher på stranden, promenerat, shoppat, pratat och umgåtts! Vädret har varit fint och varmt! Nu sitter jag på flyget på väg hem och det ska bli så härligt att få träffa man och barnen snart!! Jesper kanske sover, men de andra är säkert vakna. Det är mycket medvind så vi kommer landa lite tidigare. Det har varit nyttigt och skönt att få komma ifrån allt ett par dagar så nu är jag redo för vardag igen. Imorn är Oliver ledig och jag har kiropraktor tid. Jag tror inte jag har nåt annat speciellt inbokat i veckan?!

Joe and the juice på Arlanda.

På väg till flyget!

Äntligen på väg!

Lägenheten vi bodde i.

Favvostället Trocadero nere på stranden. Där åt vi middag första kvällen.

Och skålade i Cava-sangria!

Nere på stranden. Sussie dealar med strandförsäljarna haha...

Promenad till Puerto Banos. VARMT!!!

Jetset ställe!

Vi stannade kvar och åt middag och shoppade fram till 22, trodde inte vi skulle orka gå ut sen men vi svidade om och drog in till Marbella.

Jag och Micka blev kvar längst, ända till 5:30!!

Dagen efter blev det stranden på dan med lunch på Trocadero och sen hade vi mys pys After Beach på balkongen.

På kvällen middag i Puerto Banos och så åkte Jojjo, jag och Isan hem. De andra gick vidare.

Snygg bil, snygg tjej!

Måndag morgon tog jag en timmes pw och några längder i poolen innan frukost.

Sista dagen på stranden med härlig lunch på Trocadero och sen massage!

På kvällen drog jag, Jojjo, Sussie och Carro till ett köpcentrum och sen mötte vi upp Isan och Micka i gamla stan i Marbella. Vi åt middag och gick strandpromenaden hem med ett stopp för en sista drink!

Igår gick Jojjo och jag en sväng till El Corte Ingles innan vi gick hemåt. Tog ett snabbt dopp och satt i solen en stund. Sen upp och packade ihop och städade undan innan vi åkte till flygplatsen. Flyget hem va bumpigt men gick fort pga medvind. Jocke skjutsade hem mig och jag hann träffa barnen innan de somnade. Sen fick jag mysa med min man ❤️

Idag har det varit full rulle, kiropraktor vid 10 och sen har jag både Oliver och Jesper hemma och det är inte lugnt en sekund. Vi har varit ute och Oliver lär sig cykla utan stödhjul och så va vi i parken och gungade o lekte. Nu sover Jesper, Oliver kollar på tv och jag satte mig ute i värmen och solen! Fortfarande sommarvärme här!! Imorn ska jag kolla in lokalen där jag ska ha festen och på fredag ha lite mammaträff här med lunch!