New York dag 5, del 2

Shoppade lite mer längs vägen och gick även på Madame Tussaud's innan vi gick vidare till Hell's kitchen där vi åt middag.

En normal och en inte så normal haha 😂

Inne på Nintendo store.

Glass stop!

Vilar benen i mysiga Bryant Park.

Inne på Vaxmuseet.

Gick sen hem, köpte med en kopp kaffe och te på Starbucks. Kollade kontot 😱 och lite annat, konstaterade att Chadli inte fått lön som han ska... suck! Det blir då fel hela tiden för oss med föräldraledighet!

Sov till 6, vaknade till och hade så ont i nacken. Bokade in naprapattid när jag kommer hem. Lyckades somna om till 8 och gick då upp och packade. Åt frukost och kikade runt lite. Checkade ut och gick och åt lunch på Five Guys. Nu sitter vi på tåget mot flygplatsen, planet lyfter 17:30 och vi landar hemma i Sverige 7:15. Snart får vi träffa våra små älsklingar. Och byta av svärmor/farmor som har fått jobba hårt där hemma med alla tre! Stor eloge och stort tack till henne!

Dags att checka ut!

Tack för den här gången.

Sista burgaren i NY!

På tåget, örhängena jag fick ♥

I loungen, satt där hela tiden. Skönt!

När vi stod i säkerhetskontrollen så såg Chadli Ethan Hawke, jag blev lire starstrucked och började fota haha...

En selfie med honom i bakgrunden.

Här såg man lite bättre, såg sen att han även va på samma plan! Coolt 😊 Nu sitter vi i taxi på väg hem!

Sist jag va i New York va jag med Sabina, det va kul att minnas de ställen vi va på tillsammans. Gick även förbi hotellet där vi bodde. Då låg även lilla Melvin i magen utan att jag visste om det 😊

Den här resan har varit helt underbar. Så skönt att få tid tillsammans som man och fru ❤️ Men som man säger, även det goda har ett slut! Skönt med iaf en dag hemma, sen väntar jobb igen!

New York dag 5

Vi vaknade och tog en Uber till Battery Park där vi köpte med frukost som vi åt i parken. Sen gick vi bort till Pier 6 där vi tog en helikoptertur. Åh så häftigt det var, det var vår bröllopsdagspresent till varandra. (Sen fick jag också ett par söta örhängen).

Redo för en ny dag!

Utanför vårt hotell.

Battery Park

Yeey!

När vi hade flugit klart så promenerade vi halva Manhattan! Från Battery Park till Bryant Park. Det blev 28.298 steg igår!! Vi stannade till lite här o där och gick igenom parker. Kul sätt att uppleva New York till fots.

Lunchen åt vi på Ed's Lobster. Tog en Lobster roll, Lobster ravioli och två glas Prosecco. Så underbar bröllopsdag ❤️

Det tar så lång tid att ladda upp bilder, så det kommer en del 2 😊

New York dag 4

Vaknade upp till ett regnigt NY, nåt som kan få mig på riktigt dåligt humör är regn på semestern... det förstör tycker jag! Vi åt frukost, gick och köpte varsin keps och drog på Regncapen!

Va in på Madison Square Garden och köpte en tröja till Kenneth.

Sen promenerade vi High Line i regnet, inte så kul. Gick in på Bubby's och torkade oss och tog en kopp te.

Gick vidare till The Spotted Pig där vi åt lunch och sen gick vi förbi The Magnolia Bakery där vi köpte kaffe och cupcakes och deras banana pudding, smarr.

Planen va att vi skulle promenera genom Greenwich Village och SoHo och sen ta en taxi till Battery Park och därifrån till Coney Island men vi blev så blöta så vi tog en taxi hem. Vi hann först slinka in och få en halvtimmes massage. Jag har haft såå ont i min nacke de senaste dagarna.

Va ett tag på hotellet och bytte om, jag har verkligen packat dåligt inför denna resa. Trodde det skulle vara mycket bättre väder! Hade inte räknat med 13 grader och regn! Vi har otur med vädret både här och i Rom.

Gick ut och gick till Macy's och sen vidare på 6th Avenue. Det va uppehåll och varmare ute, skönt.

Det är rätt mäktigt här!

Gick och käkade på ett ställe som vi fått tips om, men servicen va verkligen usel där så nej, det får inget bra betyg av oss 👎🏻 Annars va idén rolig med sjungande servitörer.

Utanför var det fullt pådrag, tydligen någon som blivit påkörd och hamnat under en bil. Usch.

Imorgon är det vår bröllopsdag, eller idag, klockan är över tolv ❤️ Så vi ska fira, även sista dagen här. Får passa på att njuta men sen ska det bli skönt att komma hem till mina små älsklingar 💙💙💙

Många steg blir det!! Nu är det snart natti natti.