Kreta

Tidigt fredag morgon kom Håkan och mamma och hämtade upp oss, 04:10 närmre bestämt! Sov riktigt dåligt på natten. Men det gick bra att åka till Arlanda och resan gick bra.

(null)

Jag hade med smörgåsar hemifrån och köpte kaffe och Pucko till. Så fasligt dyrt på Arlanda!

På planet, vi trodde vi skulle få frukost där men det var lunch som serverades vid 7–tiden!

På väg till hotellet körde en bil in i bussen och vi blev ståendes ett långt tag. Polisen skulle komma mm.
(null)

Väl framme på hotellet bytte vi om och gick ner till poolen. Killarna ville bada!! Sen gick vi och åt lunch.

Skönt att va framme, skönt med värme!

Lunch på Esperides.

Grekisk sallad & frappe 👌🏻

Folktomt!

Nästan allt runt omkring är stängt vilket är lite trist, vi får njuta av vädret iaf.

På kvällen va vi iväg och handlade mat och sen var vi bara hemma och spelade spel och åt lite. Riktigt kallt på rummet och vi frös så in i norden på natten!! Sov med strumpor, pyjamasbyxor, linne, tröja, jacka och filt. Frös ändå!

Va uppe och tog en morgonpromenad på stranden i lördags och köpte sen med färskt bröd och kaffe upp. Vi åt frukost och gick sen ner till poolen.

(null)
Ligger kvar och drar sig lite.

Bad efter lunchen på samma ställe.

Sen gick vi upp och tog ett glas bubbel på balkongen innan vi duschade och åkte in till Chania.

(null)

Bussen in tog ca 20 minuter. Strosade runt och åt middag i hamnen. Killarna fick varsina t-shirtar.

Chania by night.

Tog bussen hem och var på hotellet vid 21. Killarna la sig och vi satt uppe en stund innan vi också la oss.

(null)

Imorse va jag ut på en joggingrunda innan frukosten. Skönt väder att springa i!!

Köpte med kaffe & bröd.

Frukost på balkongen.

Sen var vi nere vid poolen, tog en strandpromenad och badade i havet.

På väg ner till poolen.

Ser ut som paparazzi bilder haha.

Åt lunch och efter det tog vi en promenad.

Skönt väder att promenera i, sen mulnade det på och vi satte oss på balkongen och tog en kopp kaffe. Tror nog att vi bara ska ta det lugnt ikväll! Gick över till vintertid idag så det blir kväll lite snabbare och det märks att det är sista turistveckan här nere, det börjar bli svalare även här. Hemma hade det snöat idag!

Mot solen

I lördags åkte jag och barnen till flygplanslekparken, kändes skönt att komma ut även om vädret inte var det bästa. Vi lekte där en stund och jag såg att de hade ett nytt utegym vilket va jättebra! Ska åka dit nångång när Chadli är med så kan jag kombinera träning med lek!

En mysbild på brorsorna på morgonen, Melvin bad mig ta bilden då vi suttit och scrollat igenom bloggen och tittat på massor med gamla bilder.
Det fanns även kossor i hagen bredvid.
Sen hämtade vi upp Monica vid tåget och gick hem och firade henne lite.

Jag lagade en god kycklinggryta med ris till lunch.
Grattis Monica 68 år.

På kvällen passade jag och Chadli på att gå på bio, vi såg Lyrro i Råsunda.

I söndags var jag ute och sprang, gick bra då det blev nytt personbästa på 5 km!!

Sprang fram och tillbaka till Viktväktarna, hade inte gått ner så mycket men totalt nu 11,4 kg!

Var hemma och åt lunch, gjorde en god pasta! Vid 14 var Melvin på Kevins kalas och Oliver och jag var på Barnhack i Järfälla kyrka där Buskul i Barkarby ordnar olika träffar varje vecka.

Han lärde sig att programmera lite, men var mest intresserad av fikat haha :)

Det blev en lugn kväll, jag nattade barnen och Chadli körde hem Monica.

Idag är det onsdag och denna veckan är det jobb i fyra dagar innan vi drar iväg till Kreta på höstlov. Igår var det fotbolssträning för båda killarna, blir alltid lite stressigt hemma. Jag joggade på lunchen så jag hade det gjort! Nästan skönare nu att träna i dagsljus när kvällarna är så mörka. Tänker att jag joggar imorn på lunchen också, skönt att även hinna sitta en stund i bastun.

Idag ska jag till Viksjö till ett nytt ställe och fixa naglarna! Jag har förberett mina och barnens kläder och packat ner det, känns skönt att inte lämna allt till sista kvällen. I och med att flyget går 6:25 så måste vi åka tidigt fredag morgon och då ska jag komma i säng i bra tid på torsdag.

Hoppas verkligen vi får fint väder där, ska bli skönt med sol och ledighet!!

Skönt avbrott

Var i Wroclaw med min kollega Tomas på kundbesök. Tredje gången för mig där så nu börjar man hitta runt och känner till stället. Gillar verkligen den staden, lagom storlek, fint, mycket vatten, billigt - bra shopping osv.

(null)

På tisdagen hade vi möte och var på hotellet runt 18. Vi tog en promenad och åt sen middag på hotellet. Jag hade ju bokat in massage som jag sen va på.

Bastun nere på SPAt

Redo!

75 minuter här, råkade somna till lite ☺️

Var sen förbi Tomas på ett glas vin innan jag gick och la mig, rätt slut. Sov lite halvdåligt pga kuddarna, de va så stora men ändå bara luft i... vaknade vid 6:35 och tänkte att jag då lika gärna kunde ge mig ut på en runda när jag ändå va vaken. Låg kvar en stund i sängen tills det blev lite ljusare ute.

Sådär ja!

Vacker morgon!

Det va så varmt och skönt väder där! Mötte upp Tomas på frukosten och hann sen med en snabb runda på stan innan vi tog taxi till flygplatsen. Flyget från Polen blev lite sent så vi fick skynda oss i Köpenhamn för att hinna med planet till Stockholm.

Hittade Morris HM blusen där 👌🏻

Och stövletterna! Köper alltid skor där!!
(null)

Var hemma i skaplig tid vilket va skönt! Hann fixa o dona lite hemma. Kikade på Hollywoodfruar och Greys Anatomy innan jag gick och la mig.

Igår var det full fart på jobbet, fyra möten och ett kundbesök! Skönt att det är fredag idag och snart helg. Och om en vecka sitter jag på ett nytt plan men då mot Kreta!! Supertidig morgon på fredagen vilket blir lite jobbigt men sen så 😊 Hoppas att vädret är bra så vi får njuta av lite sol och värme innan vinter och mörker.

Imorn firar vi Monica och på söndag ska Melvin på kalas och Oliver på barnhack. Jag ska ut och springa en runda! Skönt att va igång nu efter veckan med halsont.

Hoppas alla får en härlig helg 🌸