Trötta ögon

Denna veckan gick så mycket snabbare än förra veckan, nu är vardagen verkligen igång igen.
 
I lördags eftermiddag hade Melvin turnering i Kungsängen och jag var med och tittade. De förlorade två matcher, en oavgjord och en vinst! Kul att vara med och heja på!!
 
Melvin i svart ställ med vit nr 13 på ryggen.
 
I söndags tog vi det lugnt på morgonen, åt frukost och drack kaffe i soffan till Stjärnorna på slottet. Sen åkte jag och Chadli med Jesper till kyrkan och var med på julgransplundring.
 
Först korv med bröd och pepparkaka.
 
 
Sen dansade vi runt granen innan tomten kom och delade ut godispåsar.
 
 
Efter det var vi bjudna på söndagsmiddag hemma hos mamma och Håkan. Gott som alltid!!
 
Dags för efterrätt!
 
Jesper och mormor spelar tuppen, nån fuskade och vann ;)
 
Åkte sen iväg en snabbis till Lager157 och köpte en skidjacka, de sålde för 200 kr till medlemmar! Perfekt inför min skidresa till Åre i mars, köpte en svart som matchar täckbyxorna jag redan köpt.
 
Sen var det måndag morgon igen och dags att gå upp i detta mörker och kyla och jobba. Tycker det känns trist nu med detta mörker, känns som man går upp mitt i natten. Eftermiddagarna känns ljusare men mornarna är fortfarande så mörka.
 
Har tränat två pass på jobbet i veckan och gått två promenader med Lotta. Igår gick jag och Chadli på bio och såg Lyckligare kan ingen vara. Det var mysigt att få tid tillsammans! Mamma passade killarna här hemma.
 
Nästan ensamna på bion.
 
Åkte sen till Ikea där vi köpte skohylla och en ny byrå, får sätta upp det nu i helgen.
 
Köpte även med tulpaner till både mamma och mig.
 
Jesper hade varit hemma på dagen då han varit rätt hostig nu, Chadli var hemma med honom på förmiddagen och jag bytte idag på eftermiddagen. Jag ville åka in till kontoret på morgonen då jag hade några möten, sen hade jag bokat in lunch med Micka och Jojjo så vi åt på Vapiano och så kom Chadli och lämnade Jesper där.
 
 
 
Gjorde en trolldeg till honom så han kunde baka samtidigt som jag jobbade.
 
 
Melvin är också hemma, han gick hem själv så nu ska jag dra iväg och hämta Oliver.
 
Ikväll ska vi bara ha myskväll och titta på Talang, ska se om jag hinner komma iväg på en promenad?
 
Imorn har Oliver fotbollscup och på söndag har Melvin träning, annars inte så mycket annat bokat. Vet inte om Monica kommer hit? Men det gör inget om det kanske blir lite lugnt, kände att det var rätt mycket förra helgen. Idag vaknade jag med huvudvärk och ögonlocket hängde och världens påsar under ögonen. Piggade på mig runt lunch och nu känns det bättre, men fasen va rynkig jag blivit runt ögonen och vad trist det är med den påse jag fått under vänster öga :(
 
Fick nytt schampo och balsam i julklapp och så köpte jag till mårmasken i samma märke, så nu hoppas jag på att få ordning på håret.
 
 
Har blivit mycket bättre på att ta hand om ansiktet morgon och kväll och tycker mig se skilland! Köpte även lite nytt smik, concealer och highlighter - ska även bli lite piggare på att sminka mig på morgonen.
 
Trevlig helg!!
0 kommentarer