1 månad kvar till jul

Tänk att tiden alltid går så snabbt när det närmar sig jul! Och på nåt konstigt sätt hinner man med allt till julafton. Idag var det vitt ute när vi vaknade, kul att se barnens miner när det har snöat. 
 
En nöjd kille som äter frukost hos mormor och Håkan förra helgen.
 
Så snällt av Kenneth att hjälpa till att tapetsera och det blev jättefint, är så nöjd!!
Superfint med lite färg och liv på den vita väggen.
 
Bruno och Kai hängde här i söndags, tur att hon va lika trött som jag var. Hann pigga på mig tills det var dags för Kenneth, Lotta, Ella och Tuva att komma hit på middag. Blev väldigt tidigt för mig i säng på kvällen sen. Lite att ta igen!
 
Veckan har gått snabbt, var på mammografi i tisdags och var på ett ultraljud i torsdags då jag känt en stor knöl i min mage. Man blir orolig och tänker direkt på cancer... Men det var ett bråck på bukväggen så det var ingen fara! Får se vad läkaren säger när han får svaren om vi ska göra något åt det. Det känns iaf skönt att ha fått svar. I onsdags hämtade Tobias killarna från skolan och så var han här en stund och sen åkte vi till Mc Donalds och åt middag som han bjöd på. Åkte föfbi XXL på vägen hem och hittade en overall och nya fodrade stövlar till Jesper och nya inomhus fotbollsskor till Melvin.
 
Provar sin nya overall.
 
I fredags var jag på kundbesök de sista timmarna jag jobbade, fick ta en taxi hem efter då det blev ett missförstånd mellan Chadli och mig med bilen o busskortet. Lite köer på vägen, alla ville väl shoppa på Black Friday rean :)
 
Jag hittade faktiskt en hel del på XXL som jag klickade hem på nätet!! På kvällen åt vi tacos och tittade på Idol. Idag som sagt vaknade vi upp till snö. Oliver hade fotboll mellan 8-9, jag hade tid hos frisören vid 9 och efter det så tog jag och Jesper en promenad. 
 
Tittade på fåren.
 
Skönt med frisk luft!
 
Plockade med lite pynt hem som blev...
 
Såhär!! Fint va?!
 
Skjutsade Chadli till tåget då han skulle på killträff, så åkte jag med de små killarna till Säby Gård där vi hälsade på hästarna och åt lunch.
 
 
Killarna åt pannkakor och jag linssoppa.
 
Sen åkte vi hem till Marie och Henrik och hälsade på i deras nya hus, kul att vi fick ihop det så spontant. Åkte hem, tvättade och bäddade rent i alla sängar. Lagade middag, Jesper somnade ovaggad i soffan där uppe. Killarna äter en väldigt sen middag nu och jag ligger och halvglor på nån dålig romantisk julfilm på Netflix.
 
Imorn ska jag och Lotta åka och träna på jobbet tillsammans, sen är det Julmarknad i Riddersvik som vi tänkte hinna till innan Jesper ska på sitt första kalas hos Matilda.
 
Ha en skön lördagskväll!!

0 kommentarer