11 nätter före jul

Glömde visa hur stiliga killarna var i skolan i fredags när de åt Nobel lunch.
 
 
 
Vi startade upp andra advent med en mysfrukost hemma, gjorde pannkaksröra. Samma sak som äggröra men som pannkaka istället, gott tyckte barnen.
 
 
Va ute och tog en promenad och gick sen till mamma där jag mötte upp resten av familjen och så blev vi bjudna på pepparkaksvåfflor och muffins.
 
Trevlig andra advent.
 
Hos bonusmorfar Håkan.
 
Vi åkte förbi och kikade i Önska butiken som ska läggas ner, hittade ett paket till paketleken på jobbet. GIck även förbi XPRS som har gått i konkurs, hittade t-shirtar till killarna och jag hittade en mysdress och glitterstrumpor.
 
 
Riktigt skön och ett riktigt bra pris!
 
I måndags tappade Oliver äntligen sin första tand!! 
Tandfen besökte honom på natten och lämnade 20kr.
 
Så mysigt nu när julen närmar sig.
 
I tisdags var mamma och jag på Jespers Luciafirande på förskolan, han var en fin pepparkaksgubbe och sjöng så fint.
 
 
På kvällen var Chadli på bio så vi åkte hem och åt middag och tog det lugnt.
 
 
I onsdags jobbade jag hemifrån då Oliver kände sig risig och hade ont i halsen. Vi åkte först in till jobbet så att jag kunde hämta min dator. När vi skulle gå in fick han ett besökskort som han blev så stolt över! Han vill knappt lämna tillbaka det.
 
Vi passade på att äta frukost där då de har en stor frukostbuffé, det blev mannagrynsgröt, smörgås och ägg.
 
 
Så stolt!
 
Måste jag verkligen lämna tillbaka det mamma?
 
Åkte hem och jobbade, inget problem med Oliver direkt...
 
 Åkte och hämtade Jesper vid 15:40 och så åkte vi direkt till Melvins skola på fika först och sen Luciatåg. Så fint och så duktiga!! Tyvärr fick man inte fota något, så fick ta bilder på min stjärngosse efteråt.
(null)

(null)

(null)

Åkte efter det till Ikea där vi åt middag och köpte med lite julsaker. Köpte även gran därutanför.

(null)

(null)

(null)

(null)
I år med en äkta gran, så fint!!

Idag hade vi lussefirande på jobbet och det serverades även julbord. Så stämningsfullt och fint 🌟

(null)

(null)

Även utanför MOS var det fint och juligt!!
(null)

(null)

Bara 11 nätter före jul idag, ser nu verkligen fram emot ledighet och jul!!

Imorn ska vi på Julkonsert i Globen med mamma och Håkan och på söndag går jag med stora killarna på Julkonsert i Konserthuset, även Ludvig och Fanny följer med.


0 kommentarer