New York dag 1

Blev hämtade av flygbuss som hämtade utanför dörren och lämnade på flygplatsen, han plockade upp en till i Viksjö så det va smidigt. Det va lång kö till säkerhetskontrollen så det tog tid men vi hann äta frukost i loungen innan vi lyfte mot Oslo. Planet blev en halvtimme sent därifrån.

Vi tittade på filmer och flygningen gick bra, tycker däremot att Norwegians Dreamliner är mycket bättre! Väl framme gick det också bra, hyfsat fort och vi tog tåget till NY Penn station. Sen var det bara ett par minuters promenad till hotellet som ligger vid Madison Square Garden.

På planet!

Dessa höga hus!! Vid Time Square.

Vid Radio City Hall.

Utanför vårt hotell, Madison Square Garden och Empire state building.

Väldigt trötta och belåtna la vi oss vid 21. Vaknade runt 3 och trodde inte vi skulle somna om men det gjorde vi och vaknade vid 6. Idag är det betydligt svalare, 17 grader och mulet. Vi ska ut och åka sightseeing buss idag 😃

Vi tog en cykeltaxi till Hells Kitchen där vi åt på en restaurang innan vi promenerade hemåt.

In i Central Park.

Kikade runt lite vid 5th Avenue.

Beväpnade poliser, vi gick förbi platsen där den 18-åriga tjejen blev påkörd och dog dagen innan.

Det va riktigt varmt igår, 33 grader!! Vi slappade en stund på hotellet och gick sen ut.

Svalkar oss med iskaffe & iste.