En vecka avklarad

En jobbvecka har redan svept förbi. Kändes rätt trist att börja jobba igen, det är ju så skönt att vara ledig ändå! Vi har varit få på jobbet så jag har ännu inte börjat jobba deltid, kommer börja med det nu denna vecka som kommer. Men började i måndags med att fotografen kom hit, det hade regnat på natten men solen sken när de var här och fotade. Det blev fina bilder, lägger ut länken sen när det är klart :)
 
Har som sagt var jobbat i veckan, mamma har hjälpt till att hämta killarna måndag och torsdag. I onsdags åkte jag och mamma och kikade på lite nya möbler till nya huset. Får se vad det blir, vill inte va för impulsiv och köpa första bästa... Så har fotat och funderat lite, diskuterat med min man.
 
I torsdags drog jag och stora killarna iväg på bio med Lotta, Adam och Ella. Vi såg Emoji movie i Kista C.
 
Detta innan på morgonen när lillfisen drack sin ersättning.
 
I fredags hämtade mamma killarna tidigt och de åkte iväg till Vaxholm med husbilen, vilket väder de fick! Ser ut som det hade det riktigt mysigt.
 
Passade på att bada i det fina vädret.
 
En annan satt inne på kontoret då... När vi slutade hämtade vi Jesper och åkte sen och kikade på soffor. Sen hann vi hem och kunde sitta på framsidan i solen och ta ett glas vin. Så skönt! Bjöd över Lotta på ett glas, så hon och familjen kom. 
 
 
Sen la vi Jesper och åt sen middag framför TV:n till en film.
 
I lördags var det dags för Lottas möhippa!! Äntligen, har varit så nära på att försäga mig flera gånger. Jag bakade en kladdkaka ifall vi skulle vara här senare på kvällen, åt frukost och klädde mig i träningskläder. 
 
Några tjejer kom först hit, sen gick ena tjejen dit och Lotta fick packa sin väska samt att hon fick ögonbindel och sen skulle hon gissa vilka som var där genom att känna på oss.
 
Möhippegänget på väg till Zumba-pass.
 
Fina Lotta 
 
Det var ett riktigt stenhårt pass, kände hur mina vader tog stryk men jag körde på iallafall. Det känns idag!! Efter passet hade vi tänkt ha picknick ute men eftersom det regnade satt vi på vår baksida istället.
 
 
Efter lunch och kaffe åkte vi till Lidingö och Blue Hotel- Hamam Spa. Vi alla satte på oss badrockar och badade, bastade. Vi till och med badade i sjön och bastade där nere. Vi hann umgås och mysa, Lotta fick svara på lite frågor mm. Sen duschade vi och gjorde oss i ordning och gick till restaurangen där vi åt 3-rätters middag.
 
 
 
Lotta var riktigt glad och nöjd, det kändes som en riktigt bra dag! Men trötta småbarnsmammor som vi alla är så var vi nöjda efter middagen och åkte hemmåt, var hemma vid 23:15. 
 
Idag var tanken att vi skulle träffa Ludvig och Fanny men det blev inte så, tror Fanny jobbade. Så jag har varit hemma och småfixat, tagit det lugnt och suttit i min myshörna uppe och läst tidningar när Jesper sov middag. Legat ute i solen mellan regnskurarna, varit ute på en kort promenad med hela famlijen. Lagat både lunch och middag samt fikat på kladdkakan som inte gick åt igår. Sen åkte jag förbi Ikea och köpte en större glödlampa haha. Tog med killarna på lite Pokemon jakt i MOS samtidigt som jag skulle kika på några grejer jag sett, men det blev ingen shopping! Åkte hem och åt lasagne till middag. Nu har jag duschat med Descutan inför operationen imorn, usch så torr jag känner mig. Blir en ny dusch imorn och sen ska jag jobba innan jag har tid kl 15:00. Chadli följer med dit och mamma hjälper till att hämta alla barn. Har inte hunnit bli nervös än men det kommer säkert imorn.
 
Jesper i nya fina Lively kläder som farmor köpt på rean, jättefina och sköna!
 
Nu ska jag dricka lite te innan jag ska lägga mig, usch tycker det känns mörkt och höstlikt ute! Men när solen va framme idag så var det riktigt varmt! Det ser ut att bli 22 grader och sol imorn så ännu är det sommar :)
 
På onsdag har vi besiktning här hemma och på fredag läggs huset ut på nätet, visning 27 & 28 augusti. Sen blir det nervöst.... 
0 kommentarer