Helgen

Idag ringde läkaren med svar om att jag hade väldigt lågt järnvärde, man ska ligga på runt 70-80 och jag låg på 4,6. Inte konstigt att jag är trött? Nu ska jag äta järntabletter och ta ett nytt prov om en månad ungefär.
 
I torsdags mötte jag upp resten va familjen och vi åkte till Kallhälls 4H gård där killarna fick gå på äggjakt och träffa påskharen. Sen åkte vi förbi Ica och där fick de påskpyssla (läs: mamman pysslade) och så fick de påskägg. Vi var hemma på kvällen och åt middag och tittade på Let´s dance.
 
Letar ägg och fjädrar.
 
Dags att säga det hemliga ordet till påskharen.
 
Jesper kollar in gården.
 
När killarna kom hem skulle de gå påskkärringar men Melvin vill inte...
 
Så Oliver fick gå själv med Chadlis sällskap, han gick till tre hus sen va han nöjd :)
 
I fredags var vi hemma på förmiddagen, sen åkte vi till Solna och mötte upp en tjej som kanske ska ha Messi om dagarna. Tobias hämtade upp killarna och vi åkte en stund till MOS. På kvällen tittade vi på film, Patriot Day som var riktigt bra.
 
I Skytteholmsparken.
 
Pappa - son mys ♥
 
Lördag morgon, dags för frukost. Eller vill pappa ha nappen istället?
 
Envisa lilla grisen ville sitta på bordet.
 
Jag va ute på promenad med Messi, hyfsat väder och så skönt att komma ut. Killarna kom hem efter 12 då fick de leta ägg här hemma och så fick Oliver en namnsdagspresent. Sen var vi hos mamma och Håkan på Påskmiddag från kl. 14.
 
Mums.
 
 
Lekar
 
Och kusinmys!!
 
En jättetrevlig och god dag, ett bra slut på den här påsken.
 
I söndags mötte jag upp Therese vid Karlberg och vi åkte till Solna och MOS. Jätteskönt att kunna strosa runt där och shoppa och titta. Vi åt lunch och fikade i lugn och ro, sen tog vi oss till Sumpan och Story Hotell där vi skulle sova kvar.
 
Min lilla frukosttrio.
 
Jag och Therese i Moset.
 
Therese hade med sig bubbel och present till mig på hotellet.
 
En fin tavla som hon gjort själv, så fin - TACK ♥
 
På kvällen bjöd hon mig på middag på Phils Burger, jättegott och vilken supermysig dag vi haft tillsammans.
 
Jag vaknade ganska tidigt på måndagen, sov lite dåligt. Väntade på att Therese skulle vakna så gick vi och åt god frukost.
 
Hann slappa en stund på rummet och hann kolla på SKAM medan Therese tog en dusch, sen tog vi sällskap till tåget och åkte åt varsit håll. Myspys.
 
Jag blev hämtad vid tåget och var hemma en liten stund innan jag köpte med mig fika och åkte till Fanny och hämtade killarna som sovit där. Vi satt och snackade ett tag och sen åkte vi hemåt. Gick över till Kenneth och Lotta en stund innan jag fixade middag och badade och duschade barnen innan nattning. Jag och Chadli tittade på TV en stund innan jag stupade i säng. Förstår ju nu efter provsvaret varför jag är såååå trött!
 
Idag har jag jobbat, sov tyvärr dåligt inatt också, låg vaken och vred o vände och kunde inte somna om så jag kom in till jobbet lite senare. Åkte till Jakobsberg och bokade tid på Synoptik som har erbjudande nu om att köpa glasögon för halva priset! Ska slå till nu då eftersom jag tydligen behöver det.
 
Kom hem, åt middag, åkte och lämnade Melvin på scouterna och var sen förbi och tog påfyllning på TBE vaccinet. Hem en stund och sen iväg och hämta Melvin. Nu har jag smårensat lite här hemma, Chadli nattade Jesper och Monica håller på att natta de andra grabbarna. Ska ta en kopp te, slöglo lite på TV och sen lägga mig.
 
0 kommentarer