En mammaledig dag

Fredag, äntligen helg! Sitter och tittar på Idol nu efter en dag med fullt ös. Såhär kan det se ut:

Började dagen med god frukost, omelett, färskpressad juice och kaffe.

Mitt frukostsällskap.

Efter frukost blir det bus, jag vet inte hur många gånger om dan som jag plockar tillbaka i lådorna...

När jag nästan fått dricka upp mitt kaffe klädde vi på oss och tog en promenad. Gick förbi mamma och hon följde med.

Jesper somnade och vi skulle sätta oss och planera snittar till festen men Jesper vaknade så fort vi stannade. Va kvar en stund och gick hem.

Åkte till Willys och handlade, han är så söt i sin bomberjacka!

Klockan 13:00 kom ett företag och gjorde rent ventilerna och bytte filter mm.

Försökte länge få en trött Jesper att sova och lyckades runt 14:45. Åkte och hämtade killarna vid 15:30. Hann kika lite på ett avsnitt och gjorde sen iordning en pizza, poppade popcorn och hällde upp snacks. Vi bjöd över grannarna på fredagsmys/disco.

Skål och välkomna! Jag har dragit på mig discokläderna 😁

Barnen äter pizza och till oss vuxna gjorde jag spagetti med bacon & tonfisksås. En av rätterna från City Gross bamsekasse.

De gick hem vid 19:40 och då nattade jag Jesper. Killarna gjorde sig klara för kvällen och så skulle vi titta på Idol. Oliver somnade direkt och Melvin klarade att hålla sig vaken tre låtar.

Avslutar med en bild från igår, det blev en promenad till Handlarn när jag hämtat och barnen fick glass ❤️

Såhär avslutas denna mammalediga fredag! Imorn är det babysim och på söndag åker vi till Trosa och firar Jonathan som fyllt år.

0 kommentarer