Aktiv helg

Förra veckan rullade på. I tisdags va jag på Waterfront och lyssnade på vår VD och andra om SEBs framtid, intressant!

 

 

Varm nyponsoppa på vägen in.

 

På kvällen hade Melvin scouterna och under tiden åkte jag till XXL och slipade skridskor inför helgen. Köpte även till mig och vinterstövlar till Melvin och Oliver och en hjälm. Hämtade en glad kille sen, han gillar verkligen scouterna.

 Känns roligt att få klä på sig kläder när man struttat runt hemma i mjukisar så länge. Mina fina armband 💗

I onsdags hämtade mamma killarna och de va hos henne och bakade kakor och pepparkaksmuffins som vi fick med hem. Chadli hämtade mig vid tåget, vi bytte hjälmen och åkte sen hem och lagade middag.

 I torsdags kväll byggde killarna koja, Jesper ville såklart vara med och rev ner allt, till slut fick mamma hjälpa till och Jesper hamnade i tvättkorgen 😊
 
 

I fredags följde Melvin med Albin hem, jag gick lite tidigare och Chadli hämtade mig vid tåget. Det spöregnade ute! Åt middag och hade sen fredagsmys med Idol.

I lördags packade vi ihop, lämnade Jesper hos mamma och åkte till Kallhälls ishall och åkte skridskor. Oliver gav snabbt upp men kul att han provade. Melvin åkte först med hjälp men ville sen åka själv, jätteduktig!!

 Johan och Albin.

 

Med Kenneth, Ella och Adam
 
Duktig kille!
 
Oliver åt frukt, bulle och drack varm choklad.
 
Efteråt bjöd jag alla vuxna och barn på lunch och fika med glögg hos oss, vi tjuvstartade lite.
 
På kvällen var det bara lugnt hemma, hela familjen tittade på Sune i Grekland.
 
I söndags drog vi iväg till det nya leklandet i Rotebro med Lotta, Kenneth och barnen. Lite annorlunda med massor med trampoliner att hoppa i. Vi var där ett par timmar!
 
Det blev lite lunch och fika där också.
 
Åkte sen hemåt och Chadli och killarna gick ut med Messi och jag la Jesper att sova middag, han sprang och höll igång på leklandet - han va inte stilla en sekund så han behövde sova ett par timmar.
 
 
Jag la mig också och vilade en stund, fixade middag och sen fick alla barnen bada innan nattning.
 
Nu är det en ny vecka, det är varmt ute 8 grader idag! Dags att jobba och på lunchen ska jag träna Zumba!!
0 kommentarer