Welcome to Miami

Resan gick bra, vi hade ett stop i Oslo. Vi kikade runt lite och åt innan vi gick på planet. Det va stort, nytt och fint Norwegian dreamliner. Synd bara att två barn gnällde och grät typ hela resan... Bytte plats ett tag och slumrade till lite. Lååång flygresa!! När vi kom fram tog det säkert en timme i tullen, hoppade in i en taxi men när vi närmade oss var det köer och tog tid. Det hade varit en hip hop festival under en vecka just i Miami South Beach så det va avspärrningar och massor med polisbilar så resan till hotellet tog nästa 1,5 timmar!!! Snacka om att vi va trötta! Framme vid 4 svensk tid. Ställde väskorna, åt en smörgås och la oss att sova! 

Jag vaknade redan 5... Men låg kvar ett tag. Gick sen upp och packade upp, tog en dusch och gick ut och åt frukost och strosade på Lincoln Road. 

Frukost utanför Apple store. Jag åt amerikanska pannkakor, mums! 

Soligt och varmt!

Gick förbi hotellet, pratade lite med mamma och barnen sen gick vi ner till stranden.

South Beach, otroligt fint vatten!

Det blåste en hel del och det kom en skur, så vi gick och åt lunch istället.

Sol igen!

Det svänger fort i vädret! Efter lunchen gick jag och la mig vid poolen, somnade en stund. Skönt! Är rejält jetlaggad. Sov en stund till sen på rummet och det va segt att gå upp. Tog en dusch och gick sen ut. Tog en pizzaslice och gick Lincoln road ner igen. Va in på GAP och köpte babystrumpor och så fick jag ett par fina Superga skor av min man :) ett par hundra billigare än hemma!! 

Åt yoghurtglass och promenerade sen hem. Kändes i kroppen att jag gått mycket idag. Somnade så fort jag la huvudet på kudden.

Vaknade vid 7 idag, framsteg ;) gick ut och köpte frukost vid 7:30. 

Smörgåsar på Pauls bakery.

Te och kaffe på Starbucks.

Stack in huvudet på på 7eleven och köpte juice. Sen blev det frukost i sängen :)

Roomservice!!

Idag kanske vi tar en sightseeingbuss på förmiddagen och sen poolen på eftermiddagen? Ska kolla upp och hyr nog bil imorn och åker till Sawgrass Mill och shoppar lite!! 

Kram från oss, vi har det toppen!!
1 kommentar
Sirpa

Hej smekmånadsfirare, ni verkar ha det skönt när man ser på bilderna :) hoppas solen skiner varje dag så ni får njuta av efter en kall och regnig vår här hemma. Tittar gärna mer bilder under er resa...så lägg ut varje dag .

Pussar o kramar från Melvin och Oliver som sover gott i vår säng och från oss så klart <3