Semester!

I måndags va vi hos barnmorskan efter jobbet, kollade att allt var bra och fick lyssna på hjärtat. Alltid lika härligt att höra :) 

I tisdags va vi iväg efter jobbet, va på Lekmer och kollade in rean. Hittade lakan till vagnen som jag köpte dan efter när jag hämtade Olivers kvarglömda snutte. Sen till Ikea där vi köpte två vita lådor och nya pallar till badrummen och åt middag. Va också till Toysrus där jag hittade Turtles presenter till Oliver.

På natten kräktes Melvin i sin säng och sen flera gånger i toaletten. Stackarn, han satt säkert i en timme och mådde illa :( Sen somnade han om igen. Jag va hemma med båda dan efter. Hade också känt att jag mådde lite illa på kvällen, men blev aldrig dålig.



Oliver leker frisör med mig.

Chadli va på bio och sen ute en sväng med sina kompisar så han kom hem när jag somnat.

I torsdags hade mamma Melvin hemma och vi jobbade.

Igår var det sista dagen innan två veckors semester för oss, barnen är hemma i fyra veckor. Vi grillade på kvällen och vi tittade på Game of Thrones. Barnen fick fredagsmys och tittade på film, nu under sommaren får de va uppe hur länge de vill = sovmorgon :)

Idag vaknade vi upp till fint väder! Gjorde amerikanska pannkakor som killarna glufsade i sig. Sen har vi varit hemma på tomten, första dan att bada och springa i vattenspridaren. Klippte gräs, Chadli och Håkan åkte till tippen med den gamla tvättmaskinen och lite annat.

Sommar, härligt!

På eftermiddagen mötte vi upp Tobias på Lizzaran på söder där barnen fick lyssna på högläsning från "Sunes" nya bok av författaren och så fick de glass och dricka. Vi åt lite goda pinchos där.

Åkte med Tobias hem och hämtade lite grejer, åkte sen hemåt. Åt middag från McD och drack upp resten av det rosa alkoholfria bubblet som vi öppnade igår för att skåla in semestern.


Vi får se vad vi gör imorn, det ser iaf ut att bli fint väder!!

I veckan står bl a kryssning och Kolmården på schemat.

Nu är det mindre än 100 dagar kvar om jag inte går över tiden! Det är en livlig lillfis där inne, han sparkar och har sig :)

Nu blir det middag, sen middag men vad gör det!
0 kommentarer