Vecka 31

Besöket hos barnmorskan gick bra, barnen hade koll på mamma och tyckte inte riktigt om stick i fingret och när de kände på magen. Men det var desto roligare att få höra hjärtat slå.

Efter gick vi till Vapiano i Skrapan där vi åt lunch.


Min sötnos fick pizza med öron.

Efter visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, ringde pappa som jag inte träffat på länge och vi åkte dit. Barnen lekte på baksidan där det fanns lekstuga, studsmatta, gungor och annat. Plockade sen upp Chadli i Spånga på vägen hem.

I torsdags kom mamma och tog barnen och vi åkte iväg och jobbade. 

Bild på magen i hissen.

Hämtade killarna och åkte och handlade på Ica. Har skrivit upp matschema till nästa helg och skönt att storhandla! Nu när Oliver fyllt 3 år fick han va med i lekrummet under tiden, lycklig!

Fredagsmorgon 7:17

Såhär sov de och jag sov i Olivers säng. Killarna va med mormor och vi jobbade. Kunde sluta lite tidigare då det va lugnt! Va ute och fixade lite på tomten och övade att cykla med Melvin. Det tar lite tid med honom, han vågar inte släppa till och är rädd. Men vi tränar på. Åt middag och såg film, lugn kväll.



Killarna och magen v.31

Han är riktigt livlig där inne, nu längtar jag tills jag får träffa lillfisen <3

Igår vaknade vi till fint väder, så vi var ute på tomten på morgonen. Låg i solstolen och killarna spelade bandy. När Chadli vaknade åt han frukost ute, mysigt.

Fixade lite i killarnas rum, möblerade om och tog ner en hylla i Melvins rum. Tog bort spisen som Oliver inte leker med och köpte ny gardin och krokar som man kan hänga på dörren till hans rum. 


Ska nog köpa nytt bord och förvaringslåda från Ikea till honom också.

Men med blå låda då :)

Va iväg till leksaksaffären och Oliver fick köpa en Ben 10 klocka för sina pengar. Han somnade en stund sen och jag och Melvin fortsatte till Ikea och Willys.

Melvin lekte sen hos Albin och Chadli tog med Oliver en sväng till Elgiganten. Jag provade baka en Snickerskaka och passade på att vila.

Käkade middag och såg den senaste Falk filmen. Sen var det natti natti.
1 kommentar
Anonym

Satt och kikade på familjelivs tråd och såg dig där. Läste att du väntar ditt första gemensamma barn med din make. Det gör jag också har två barn sen innan . Tänkte bara kika in och säga hej :) /Katja

Svar: Va roligt :) Har inte riktigt hittat nån bra tråd eller grupp att vara med i... Nån mammagrupp blir man ju inte heller inbjuden till. Var bor du? När är du beräknad? /Johanna
Johanna