Grattis Melvin!

I söndags ville jag åka iväg och bada men ingen av grabbarna va pigga på att åka så vi blev kvar hemma. Jag fick kyla ner mig i vattenspridaren! Körde Melvin till kalas och åkte och klippte Oliver och sen till Bauhaus och köpte trappräcke. Äntligen, nu ska vi bara få upp det!

Tobias och Ludvig va här en lång stund, Ludvig åt middag här innan de åkte. I måndags ringde de från dagis och sa att Oliver va ledsen och inte verkade må bra. Mamma skulle hämta men han fick lunch och sov middag och sen va han pigg igen. Killarna sov hos mamma och Håkan och vi passade på att plocka upp en reservdel till vaggan vid Odenplan och sen handlade vi mat. Trötta på kvällen blev det färdig mat...

Igår hade Melvin fotbollsträning, jag körde dit honom men sen va Tobias där med både Ludvig och Oliver. Själv passade jag på att laga tacopaj och hallonmoussetårta till dagens födelsedagsfirande. Melvin fyller 6 år!!

Han hade svårt att somna igår och väckte mig första gången 0:44 och frågade när vi skulle sjunga för honom. Sa att det va mitt i natten och att han måste sova en stund till. 05:40 kom han in igen, jätteledsen över att ingen kommer trots att han räknat till 100... Så han fick öppna alla presenter och sen åt vi frukost nere med tända ljus och sång :) Det är stort att fylla 6 år!

En iPhone som jag fått av min fina kollega Anna! Gissa om han blev glad!!


Ett coolt skal till!


Största presenten va från pappa.


En nöjd och glad 6 åring :)

Lämnade barnen och hade tid hos tandläkaren vid 9. Det såg bra ut, ska tillbaka sen och ta röntgenbilder när lillfisen är ute. 

Kände mig lite deppig imorse, kan ibland undra om det verkligen är bra att föda fram barn till denna världen? Det händer så mkt skit! Men det kanske är gravidhormoner som spökar igen?!

Blev gladare av att tågvärdinna önskade alla en fin dag och pricken över i var när jag fick detta på min frappuchino från Starbucks (tyckte jag var värd en kaloribomb idag hihi).

Små saker som förgyller ens dag <3

När jag kom till jobbet och satt på ett möte blev jag jätte hängig. Hela kroppen värkte och det kändes som jag va på väg att få feber :( Tog tåget hem och ligger i soffan. Hade ingen feber och just nu känns det bättre. Hoppas jag inte blir dålig! Det räcker med den förjäkliga foglossningen! 

Och dessutom vill jag vara pigg ikväll när vi ska fira Melvin!! Ska vila en stund till nu innan alla kommer.
0 kommentarer