Fotbollshelg

Det gick bra hos Mama Mia, ska låta spiralen sitta kvar och hoppas på att det blir bättre och bättre. När jag varit där gick jag förbi Ringen och köpte med en flaska vitt vin, var så sugen på Sancerre och så var jag inne på Twilfit och tittade på seamless trosor som Jojjo rekomenderat, men det fanns likadana billigare på Lindex så jag tog de istället. Åkte till jobbet och åt resten av maten jag köpte dagen innan och jobbade sen. 
 
Oliver i fina djurgårdskläder till pappas stora förtjusning.
 
I fredags jobbade jag 9-16:30, det kändes att det var en längre dag. Väl hemma lagade vi god middag och drack vin till. Gick och la mig skapligt eftersom jag skulle upp tidigt på lördagen. Plockade upp en från herrlaget i Sumpan och vi åkte vidare till Liljeholmshallen. Det var roligt att spela igår, vi hade tre matcher i gruppen och den första vann vi med 1-0 - jag gjorde mål :) Andra matchen vann vi på straffar 1-0 - jag gjorde mål :) Tredje matchen vann vi med 2-1 och sen spelade vi kvartsfinal som vi dessvärre förlorade och då tog det stopp. Hann med en sväng i Liljeholmen C där jag köpte kalsonger till Melvin. Han har hamnat i en liten period nu när han inte riktigt hinner på toa, så det går åt många kallingar och byxor. Bäst att bunkra upp! Åt lite lunch och sen drog vi vidare till Brommahallarna där vi hade en mixed match, det gick bra vi vann med 4-2. Det var nära mål men tyvärr missade jag...
 
Sanna, jag, Cissi, Ida, Maria, Cia, A-K och Mini.
 
När jag kom hem så åkte jag och Melvin till godisaffären här i Barkarby, en riktigt stoooooooooor godisaffär med ca 600 sorter. Svårt att plocka en liten påse. Sen tog jag ett varmt skönt bad för minna ömma muskler och läste boken, efter det  ringde mamma och frågade om vi hade börjat med middagen vilket vi inte hade så vi åkte dit och blev bjudna på tacos! Gott och trevligt, tack!!
 
Jag och mina killar, Melvin ville inte va med på bild...
 
Oliver utan något i munnen.
 
Sen åkte vi hem och jag la Oliver och satte på film till Melvin, röjde upp här hemma och var klar precis tills det att Melodifestivalen började. Det blev en skön kväll i soffan med TV och bok. Nu har jag läst ut sista boken, tycker att de var riktigt bra. 
 
Idag gick jag upp vid 8, jag och Tobias bytte av. Han gick och la sig och vaknade sen vid 10. Jag gjorde en god omelett till frukost med tomat, skinka, ost och ruccola - mums! Vid strax innan 11 åkte vi iväg mot Värmdö där vi mötte upp Cissi och Johan och tittade på huset de håller på att bygga. Det kommer bli super fint och det ska bli kul att få se när det är klart i sommar! Tror nog vi kan ha trevligt där :) Sen åkte vi ner till Grisslinge där vi åt och fikade, det är ett jätte mysigt ställe men idag var det tokmycket folk!! För mycket!!
 
Huset, kommer bli så fint!
 
Ingen tråkig utsikt eller, bra gjort Cissi och Johan!
 
Stressade därifrån och lämnade Melvin och Tobias hos Martin och Bruno och jag tog med mig Kai och vi åkte till Tyresö på Me & I party. Det visades väldigt mycket fina kläder och jag provade flera plagg som jag gärna skulle köpa. Men jag tycker att det är lite för dyrt, iallafall för mig just nu! Jag ska ha ett eget homeparty i april hos mig så jag håller mig med att shoppa tills dess. Vi åkte därifrån hem till Kai och Martin, matade Oliver och lät killarna leka klart innan vi åkte hemåt. Nu har vi ätit middag, jag har slängt in en tvätt och nu ska jag slappa i soffan innan sängdags. Känns lite tungt att det är tre heldagar på jobbet som väntar... Ser fram emot fredag redan nu - ledigt!!
 
Matilda visar Me & I:s vårkollektion.

 
0 kommentarer