Näst sista...

Kommer aldrig i säng innan 23 nu för tiden... Känns helt plötsligt som att dagarna har färre timmar. Hinner inte med allt jag vill göra :( Känns jätte stressande. Inte nog med att det är längre att åka, tågen är sena, står still, har strömavbrott mm vilket gör att det tar ännu längre att ta sig hem.

Igår var Melvin hemma med mamma eftersom dagis var stängt, så jag åkte och lämnade Ludvig på morgonen. Buss, tåg, buss, gå en bit, lämna och sen buss till jobbet. Inte en helt utlimat morgon, speciellt inte när tågen inte går som de ska. Jag var på jobbet vid kvart i, så det gick rätt ok ändå. Efter jobbet mötte jag upp ett gäng gravida tjejer från sajten Familjeliv, vi har ett forum där för oss som ska få barn i juli. Vi sågs på Vapiano på Kungsbron. Vi var nio stycken som satt och pratade om förlossning, barn mm och åt god mat. Jag blev inte jätte sen, åkte vid 21-tiden och Tobias kom och hämtade mig vid bussen.

Idag cyklade jag med Melvin till dagis, Tobias lämnade Ludvig. Åkte i god tid så jag skulle hinna köpa en kopp kaffe och en smörgås innan jag skulle på kundbesök. Men gissa vad? Tåget var sent så jag hann inte riktigt...


Den här hittade jag på Seveneleven, god men min mage gillade inte den.

Efter kundbesöket åkte jag förbi Ringen en snabbis innan jag mötte upp Tobias och gick till Mama Mia. Köpte en mamma t-shirt, känner att jag behöver lite längre tröjor som inte slutar på halva magen. Gjorde ultraljud igen och idag såg allt bra ut, så nu behöver jag inte fler kontroller! Känns super bra, när jag såg bebisen i profil så tyckte jag han var jätte lik Melvin. Ska bli så spännande att se hur han ser ut när han kommer ut. Imorn efter jobbet ska jag tillbaka till Mama Mia, men då har jag ett vanligt barnmorske besök. På torsdag är det 5v kvar!! Kan knappt fatta att det är sant.

Efter jobbet var kollegorna hemma hos mig på middag. Det var en liten avskedsmiddag för Lisa som slutat, för Anna som bytt grupp och för mig som flyttat :)

Aslim hjälpte mig att fixa mat, vi grillade kyckling- och grönsaksspett, åt bulgur och tzatziki. Supergott!! Tobias var söt och fixade god efterrätt med mascarpone, jordgubbar och mandelbiskvier mm. Mums mums, men jag fick knappt smaka för Melvin åt nästan upp hela min.


Fick denna fina blomma av mina söta kollegor.

När de åkt vid 21-tiden satte jag mig till rätta i soffan, målade naglarna och tittade på Desperate housewives. Näst sista avsnittet, känns jätte trist för det är en av mina favoritserier. Får nöja mig med Revenge och sen vill jag låna Greys anatomy - har inte sett ett avsnitt! Kan va nåt att ligga hemma och glo på första veckan jag är mammaledig! Har ordnat så Melvin kan gå på dagis den veckan, hade tänkt ha honom hemma men jag känner att jag kan behöva en vecka att bara få ta det lugnt!

Nej, klockan börjar närma sig 23, så jag måste börja göra mig klar för sängen!

Men jag måste ju visa, fick smakprov på bilderna som David tog i söndags. Så fina :) Och fler kommer på posten!



0 kommentarer