Heja Sverige, morsdag och fest

Har inte hunnit skriva, dagarna går så fort. I fredags fastnade jag på morgonen i trafiken, strömavbrott så jag blev en timme sen till mäklaren. Men till slut gick det bra och jag har nu äntligen löst lånen och lämnat ifrån mig nycklarna till Alphyddan. Det känns rätt bra att bli av med det och definitivt att bli av med lånen och dubbla kostnader! Fick gå lite tidigare från jobbet, men satt fast i köerna efter att vi hämtat upp Ludvig i Nytorgsparken, så vi var inte hemma förrän 18. Åkte då direkt till mamma och skulle hämta Melvin, stannade på middag men sen var vi tvugna att åka för jag kände mig helt matt och slut. Gick och la mig direkt när vi kom hem och fick äntligen sova i typ 12 timmar! Kände mig utvilad när jag gick upp i lördags morse.

Vädret var inte så strålande, så efter frukost åkte vi iväg till Plantagen och köpte trädgårsprylar och sen åkte vi till Rusta där vi köpte en platspool till tomten och Ludvig fick en spark. Kom hem och lagade lite mat och somnade till lite i soffan medan köttfärssåsen puttrade på spisen. Jag somnade till i soffan och vaknade till av att Rosa m familj kom. Vi åt lite lunch och så och sen tog vi cyklarna till mamma där hon ordnat med sommarfest.

Molnen sprack upp och vi fick riktigt fint väder. Satt i solen och pratade och umgicks och sen bjöds vi på jätte god grillad mat med massor med tillbehör och fina tårtor. En riktigt trevlig kväll med stooora familjen.



Vid 20:30 cyklade vi hemåt så att Ludvig skulle orka hålla sig vaken och så vi skulle hinna hem till Melodifestivalen. Melvin och jag duschade och så la jag honom, sen tittade jag på Mello, somnade till en liten stund men höll mig sen vaken ända till slutet! Åh, det var så kul att Loreen och Sverige vann, hon var ju helt överlägsen!

Vaknade vid 6:30 imorse när Melvin kom in och la sig med oss, men låg kvar en stund innan vi gick upp. Blev uppvaktad av mina älsklingar :)



I paketet låg dessa fina Georg Jensen ljusstakar som passar perfekt på vårt nya vardagsrumsbord.



Vi storstädade här hemma och tvättade tvätt som jag hängde ut idag, underbart. Vi fyllde även poolen med vatten, men barnen får vänta lite med att bada där så vattnet blir lite varmare.


Älskar verkligen att bo i huset, nu ska vi se till att få gräsmattan lite grönare!

Mamma, Rosa och Linnea kom och plockade upp mig så åkte vi till Sabinas grav där vi satt i solen och pratade, både om Sabina och om annat. Hon hade älskat vädret idag!



Vi åt lunch ute, barnen fick sitta vid sitt eget lilla bord idag, efter det fikade vi och åkte sen till Jojjo och Jocke.




Ludvig är på väg att hoppa i poolen.

Vi har badat, solat och fikat och barnen har lekt och vi vuxna har pratat. Vilken super dag, underbart väder!!


Melvin var överlycklig över att få köra en riktig Blixten bil!

Vid 18-tiden skulle vi möta upp David, en gammal kollega till mig som fotar. Han skulle fota mig, magen och familjen, vi möttes i Marabou parken i Sumpan och trots att jag bott där i flera år så hade jag aldrig varit i parken! Det var jätte mysigt och fint och vi fick till många fina bilder, ska bli roligt att se dem sen när David har fått jobba lite med dem!

Vi åkte förbi McDonalds och köpte med oss lite mat, lämnade Melvin hos mamma då han ska sova där inatt eftersom dagis har stängt imorn. Kom hem efter 20 och har vattnat, vikt tvätt och sitter nu vid datorn lite. Ska försöka gå och lägga mig i skaplig tid!

0 kommentarer