Trött kamera?

Lördag eftermiddag och snart dags för lite middag, Ludvig och Melvin är ute och cyklar, sparkar och Oliver ligger i sin vagga. Jag ska sätta mig en stund på framsidan så jag har koll på killarna. Nu skiner solen igen så det kan va skönt att sitta där ett tag. Har haft riktigt fina dagar nu, riktigt härligt!
 
Igår tog vi det lugnt på morgonen, tvättade en tvätt som jag kunde hänga ut i solen. Vi tog en varsin vagn och tog en promenad till mamma och vattnade och tog in posten. Plockade bara lite hallon, ska tillbaka och plocka mer! På vägen hem somnade Melvin i vagnen så när vi kom hem så kunde vi ta det lugnt på baksidan. När han vaknad fick han lunch och sen åkte vi till Solna Centrum där vi öppnade konto till Oliver. Handlade lite och åkte hem igen.
 
Tobias gjorde middag och vi åt, sen fick Melvin se film och Tobias tittade på OS-invigningen och jag passade sent på att gå ut och ta en stav promenad.
 
Nybadad Oliver i sin supersöta pyjamas som var en av presenterna från moster, tvättar det andra :)
 
Melvin säger godnatt till pappa och lillebror, kärlek i Tobias ögon <3
 
Sådär ja, då var man igång. En halvtimme orkade jag idag...
 
Det var så skönt att ta en kvällspromenad, luvtröjan åkte av och jag gick i bara linne. När jag kom hem och möttes av mitt fina hus så kände jag lycka. Älskar att bo här med min familj!!
 
Otroligt grumliga bilder, var kameran trött eller??
 
Satte mig i soffan en stund och kollade lite på OS och på datorn.
 
Idag vaknade jag vid 8 tiden, Melvin kom väl in vid 4-tiden och då ammade jag Oliver, sen var han vaken och låg och knorrade till 5 när Tobias fick ta över. Idag har Oliver varit lite knorrig, han skriker inte eller gråter men han vill inte vara själv. Han har fått sitta i sin babysitter en kort stund idag, det verkade han gilla, har även tagit fram babygymmet som han låg i i 2 min innan han började gnälla. Nej, idag är det famnen som gäller!
 
När vi ätit frukost vid 9 fick jag sms från Carolina att Albin ville leka med Melvin, så Tobias gick med honom dit och vi fick lite lugnt hemma en stund. Sen bjöd vi över dem på lunch och fika, vi grillade korv och hamburgare och till fikat hade jag gjort en marängtårta med grädde blandat med lemoncurd och hallon. De var kvar en stund och vi satt och pratade och barnen lekte, jätte trevligt! Tobias hann äta snabbt och var sen och hämtade Ludvig vid flyget och kom tillbaka till fikat. Så han fick igång två trötta små killar när han kom och lekte med dem.
 
Jag har tyckt att Melvin har tagit det bra att bli storebror, men han tycker nog att det är riktigt jobbigt! Han blir ledsen för ingenting, lyssnar inte, gör inte som vi säger och blir lite liten ibland. Precis så som det ska vara, men det är rätt påfrestande och jobbigt. Så det är skönt för honom och för oss att Ludvig är här och får lite balans i familjen! Han hade med sig en present från sin mormor Ulrika, har ni sett en sån fin kofta?! Superfin, tack tack!!
 
 
Nej, nu är det dags att ta hand om lilla knorris som inte är nöjd hos pappa!
1 kommentar
Sirpa/mamma

Vilka fina presenter! Lilla knorren kanske saknar sin mormor :-) och även Melvin :-) mormor saknar båda men snart är vi hemma igen.