Hela helgen lång!

Vi börjar från början, i fredags mötte jag upp Therese efter jobbet och så tog vi en AW på Amaranten, här är jag i min nya kofta redo för fredagsmys.



Efter det åkte vi hem och åt tacos och tittade på Idol, sen slocknade jag i soffan...
Vaknade tidigt på lördagen, varför kan man inte sova när man får och är barnfri?? Låg i soffan och läste lite bloggar och spelade Wordfeud så Therese fick sova lite längre. Men klockan 9 var jag hungrig och ville ha frukost!


Fick jätte god gröt med banan, nötter och russin. Och kaffe förstås!

Tog en dusch och åkte sen till mamma där jag hämtade Melvin, vi åt lunch och sen tog jag tåget och mötte upp Tobias i gamla stan. Vi tog en tur förbi Apoteket där jag shoppade loss ;)


Provade nattcremen och ögoncremen hos Therese och tyckte det var bra!

Gick till mynttorget där det var mötesplats för de som skulle gå i fackeltåget. Vädret var underbart och vi fick poliseskort till Sergelstorg. Där var det några som höll tal och sjöng fina sånger, jag kunde inte hålla tårarna tillbaka.



Eferåt åkte vi till Kai och Martin, killarna fick leka och vi blev bjudna på god middag!


Melvin och Bruno är så söta tillsammans.


Dags att börja fylla vårrullarna.


Den första är klar!


And dinner is served!

Vi gick hemåt och kollade på Så mycket bättre, tittade aldrig på det förra året så nu i år tänkte jag att jag skulle göra det. Det var riktigt bra, tyckte att Laleh var bäst!

Idag mötte vi upp Mia, Fredde och barnen, Kai, Martin och Bruno vid Fjärilshuset. Vi åt lunch och fikade och gick sen in. Tyckte det var ett riktigt mysigt ställe, har bara varit där och fikat förut aldrig gått in.


Melvin står och tittar på de STORA fiskarna.


I regnskogen.


Så många fina och stora fjärilar.


Barnen klappar fiskarna.

Efter åkte vi till Kungens kurva, skulle byta Melvins skor som gått sönder. Vi hittade ett par andra som vi bytte till. Jag hittade även en fleece jacka som var nedsatt till 100 kr. Gick även in på MQ som hade ett outlet där och hittade en fin Bondelid kofta och en söt topp, fick det till halva priset.

Rosa hade skickat ett sms och frågat om vi kunde tänka oss att komma till Trosa på söndags middag och det tackade vi gärna ja till, så vi körde dit. Hon bjöd på god mat och efterrätt, det var jätte trevligt att vara där och Melvin var så ledsen när vi var tvungna att åka hem. Han somnade i bilen sen och sover nu, vi tittar på den trejde filmen som vi hyrde - verkar sådär än så länge... Får se om den artar sig!

Melvin får vara hemma med Tobias imorn, han hostar och verkar ha ont i bröstet när han gör det och är slemmig i halsen. Får boka tid på vårdcentralen imorn så vi kan kolla upp det ordentligt.

En sista sak jag måste visa är stället jag köpte kaffe på innan mötet i fredags, sååååå gott kaffe!! Ligger på Swedenborgsgatan.


Johan & Nyström

Nu ska jag koncentrera mig på filmen, see ya!
1 kommentar
Sirpa/ mamma

Ni har haft en fullspäckat helg med olika aktiviteter...KUL.

Hoppas det gick bra att byta skorna till Melvin.

Vad tyckte Melvin om Linneas söta kanin som jag har berättat till honom? Det är bra att ni kollar hans hosta att det inte ställer till nåt i lungorna, lilla gubben...

Ha nu en bra vecka!!! Kram mamma