Mors Dag

Vaknade först imorse och smög upp på toaletten, när jag kom tillbaka hade Tobias lagt ett paket på min kudde. En morsdagspresent :) Melvin hade också vaknat och kom och låg och myste en stund i sängen.



Grattis mamma :)

Detta var innehållet, en Georg Jesen ljusstake! Mamma=Glad

Ringde till mamma och önskade henne en bra Mors dag, jag ska uppvakta henne på lördag när vi ses!

Var hemma på förmiddagen och plockade och fixade lite, när Melvin sov middag (och Tobias) så såg jag den sista filmen. Det var inte speciellt bra, men det var skönt att ta det lugnt och ligga i soffan ett tag!

Åkte iväg till Forum för vi hade lite kvar från gårdagens shoppinglista. Tobias hittade shorts och badshorts. Jag har letat på flera ställen efter bad-ponchos till killarna och inte hittat nåt, men idag så hade de jätte söta Mumin ponchos på Lindex, perfekt att ta med till Mallis så de bara kan dra dem över huvudet när de har badat. De fick likadana :)

Vi köpte också ny kaffebryggare, för den vi haft innan läckte... På Media Markt hittade jag också en billig vattenkokare för 99:- som jag ska ta med mig till jobbet. Tycker inte att vattnet i Selecta maskinen smakar nå gott. Usch vilken snobb jag är, tar med eget kaffe och egen vattenkokare. Hihi, men nu kommer både kaffet och teét smaka bättre! Köpte även högtalare till iPod/iPhone som vi kan använda här hemma och ta med på resan så vi kan lyssna på lite schysst musik!

Skulle lämnat in bilen på tvätt i Forums garage, men det var stängt. Synd för den är riktigt skitig nu...

Jaha, så var det söndag kväll och dags för jobb imorn igen. Skönt med kort vecka och sen SEMESTER!!!

Ska ringa till Sickla Hälsocenter imorn för Melvin har hostat väldigt länge nu och tagit sig lite för öronen, måste kolla så att det inte är nåt. Kan va skönt att checka innan resan!

Undra om det är nåt på TV som man kan glo på innan man går och lägger sig? Är så sjukt sugen på nåt smaskigt, men har ingenting hemma :(
2 kommentarer
Sirpa

Vilken fin morsdags firande fick du med dina killar och en fin present som ger glädje lång tid framöver.

Hemtex brukar också ha bad poncho för barn.

Om en vecka är ni på Mallis, jätte skönt för er!!

Vi hörs i veckan//kram mamma

Johanna

Tittade på Hemtex mamma, men de hade inga fina där och dyra var de! De från Lindex var jätte söta med en stor Mumin på :)