Fars dag?

Det var skönt att strosa omkring i affärerna själv, fyndade endel grejer som var rejält nedsatta och hittade skor till mig själv som jag letat efter i Sverige men inte hittat. Så jag tycker att det blev en lyckad shoppingtur.
Tanger Outlets

Gick till Longhorn och åt en god sallad och gick sen vidare hem till hotellet. Hann ligga och slappa, tittade på Sofias änglar och gjorde sen iordning mig och gick upp till penthouse där Brooke och hennes brudtärnor va. Blev lite förvånad över deras sätt, de va osociala och pratade knappt med mig. Kvällen fortsatte så men som tur var så va hennes familj lite mer pratvänliga. Vi tittade på en bra show, Ledgens in concert och åt middag och tog nån drink på Appelbees. Mötte sen upp Chadli och vi alla åkte hemåt.
 
(null)

Lite av min shopping :)
 
Efter showen.
 
 
I lördags var det en lugn förmiddag, vi var och hämtade Chadlis kostym och sen gjorde vi oss iordning för bröllopet. Vi hade fint varmt väder och vigseln var fin utomhus, löven föll på dem under ceremonin. Vi åt middag och efter middagen försvann brudparet iväg så vi andra gick ner på stan och tog en drink och umgicks.
 
Mr & Mrs Augustsson
  (null)

Nöjd med håret som jag fixade.
 
På söndagen mötte vi upp bröllopssällskapet på Uptown cafe där vi åt frukost tillsammans, under tiden uppträdde en kvinna med sång.
 
 
Vi hann med lite småshopping på stan, helt grymt skönt väder med 27 grader och sol! Vi åkte från hotellet vid 13 och på Springfields flygplats blev vi rädda att planet skulle vara rejält försenat, men vi kom iväg inte allt för sent men blev ståendes på Chicagos flygplats ett bra tag innan vi kunde åka in till gaten.
 
Vi skulle haft över två timmar på flygplatsen men hann ganska precis. Det var en mycket kortare flygning på ca 7,5 timmar till Stockholm vilket kändes skönt. Jag kunde sova en stund men hade såå ont i halsen och täppt i näsan. Har mått risigt hela resan, så det kändes skönt att få komma hem.
Flyger in över Chicago, mäktigt.
 
Jesper och Monica var hemma, men Chadli körde hem henne så då passade jag på att se Outlander och sova en timme. Hämtade killarna som var glada att vi var hemma.
 
Resten av veckan har gått i ett, det har funnits att fixa med hemma och vi har fått mycket gjort. Samtidigt som det är mycket och lite rörigt på jobbet så man känner sig rätt slut i huvudet nu.
 
Hittade denna söta gran och kruka på Ikea.
 
I lördags var jag hos Optikern med Melvin och det visar sig att han behöver glasögon, så det var bara att beställa det till honom. Hoppas att han får lättare att läsa med dem nu. Var sen hos frisören med Jesper och det var det vanliga gallskriket men tillslut gick det iallafall och han blev så fin i sin kortare frisyr. Blir bra till fotograferingen imorn.
Äntligen lite kortare hår.
 
Vi har ingen TV eller internet så jag fick köpa en målarbok till Oliver så han kunde hålla sig sysselsatt.
 
Vi handlade mat och sen har vi fixat och donat i huset och varit i gamla huset och frostat av frysen och börjat ta ner studsmattan. Chadli kämpade med att klippa det långa gräset på baksidan igår men hann inte riktigt klart, fy så kallt det har varit i helgen. Så även imorse!
 
Mina små skruttisar.
 
Den här veckan ska jag till Polen på jobb ons-tors, jag har aldrig rest så mycket som jag gjort i år. Kul men även lite slitsamt!
 
Igår var det farsdag, Jesper fick ge sin pappa present och en kram. Även Melvin hade ritat en fin teckning till Chadli på fritids, sötnosen.
 
De träffade Tobias en kortis igår. Jag är såå besviken på honom. Fy så lite ansvar han tar och så lite han bryr sig. Känner mig arg, frustrerad och lesen för barnens skull. Tror tyvärr inte heller att det kommer bli bättre... Tänk om vi hade kunnat dela lite mer på ansvaret, jag hade önskat att de iallafall kunde vara där varannan helg.
 
Är egentligen också jäkligt besviken på min egen pappa men de känslorna har jag förträngt! Tänk att han inte ens har träffat Jesper! Nej usch, jag tror jag väljer att inte ens tänka på det. Fars dag, jo tack.
 
Tur att det finns en bra pappa att fira iallafall!


0 kommentarer