Lilla kämpen

På onsdagen när vi var tillbaka på sjukhuset och tog prover hade det gått upp till 63, så de tyckte att läget fortsatt var stabilt och vi fick åka hem igen och komma tillbaka på fredag. Så vi har varit hemma och levt ett rätt normalt liv, vi har väl haft extra koll på honom och jag kollar så han andas när jag går och lägger mig. Nästan som när han var nyfödd. Men det är helt underbart att ha honom hemma igen och att han ändå är så pass pigg.
 
Mysigt att somna tillsammans.
 
Vi har inte gjort nåt speciellt, bara varit hemma. Jag var iväg och handlade lite nya kläder till honom och en leksak, det tycker jag han ska ha vår lilla kämpe. Så var mamma och jag ute igår och tog en promenad, det kändes skönt att få röra på sig. Jag har inte tränat på tre veckor... Hostar fortfarande lite men snart borde jag vara återställd, längtar efter att gå ut och springa en runda och gå ett pass på Friskis där jag inte varit på lääänge!
 
Nya bodys och byxor och en leksak som han lekte mycket med på sjukhuset och hos mormor.
 
Idag var vi tillbaka på sjukhuset igen, Melvin var hemma från dagis där det var planeringsdag och fick vara hos mormor under tiden. Oliver har varit duktig på provtagningarna och inte ens börjat gråta. Idag åt vi frukost och gick till lekterapin under tiden vi väntade på provsvaret. Det är så sorgligt att se alla sjuka barn :( Det gör ont i hjärtat och se tunnhåriga cancersjuka barn. Usch, livet kan vara hårt så tidigit.
 
En pigg och glad kille på lekterapin på Astrid Lindgren.
 
När vi träffade läkaren så sa det att värdet har blivit bättre, 73 - hade knappt vågat hoppas på det så vi blev jätte glada. Dessvärre sa det andra provet inget, så de har inte kunnat fastställa vad som orsakat detta. Förmodligen kommer de söka vidare när vi ska fortsätta gå på Huddinge sjukhus.
 
Idag har det varit så fint väder, efter vi hämtat Melvin hos mamma åkte vi till Viksjö golfklubb där vi åt lunch ute i solen. Sen var vi hemma, ute, fyllde upp lilla poolen med vatten och Melvin fick bada och jag passade på att ligga i en solstol under tiden som Oliver sov middag. Melvin och jag åkte och handlade lite till kvällen och så har vi grillat och suttit ute.
 
En glad kille som får bada, nu är det sommar!
 
Nu är det Lets dance final och jag hoppas att Oscar vinner :)
Vi har inga planer i helgen utan kommer bara ta det lugnt, känner att Ollis behöver det.
 
 
0 kommentarer