Tråkväder

Men usch så trist det är ute, riktigt deppväder! Idag har det regnat hela dagen, både snöblandat och vanligt. Det gör ju inte saken bättre att barnen också är uttråkade och på dåligt humör. Vi tvättar lakan för tredje dagen i rad då Oliver kissat i sängen. Händer även varje dag så nu har han tagit ett steg tillbaka, bara att börja öva och tänka på att inte dricka för sent och så!
 
Och när tvätten va igång så hände nästa olycka, Jesper kissade på vår nya vardagsrumsmatta! Trots att jag en minut innan frågat om han va kissnödig. När ska man lära sig att sluta fråga och bara sätta honom på toaletten. Tänk så skönt när detta är över för alla killarna, pottänade och klara och slut med att kissa på sig och i sängen. 
 
Tror det är PMS på G, känner mig irriterad på det mesta. SÅ trist när man har dessa dagarna men så svårt att göra nåt åt. 
Väntar på ett svar som dröjer, jobbigt att vänta! Väntar på att deklarationen öppnar så vi kan lägga in alla uppgifter och se var det slutar, skattepengarna använder vi som semesterpengar och just nu ser det ut att bli +-0, så får se hur det blir med semestern? Vi letar bil, var och tittade igår också. Ska ju byta bil i maj och det kommer också bli en rejäl kostnad som påverkar semester etc.
 
Det har snart redan gått ett kvartal på detta år och ekonomiskt inte det bästa, mycket utgifter och annat som kostar mycket.
Nu känner vi av att vår boendekostnad ökade med många många tusenlappar när vi flyttade! Förhoppningsvis kan vi få ner bilkostnaden nu vid byte av bil!
 
Men jag gillar ju att planera och vill gärna ha framförhållning vad kommer till semester och resor, annars rinner det bara ut i sanden. Förra sommaren slog iofs värmen till men då va vi bara hemma i tre veckor och lite mer känner jag att jag vill planera inför denna sommar!
 
Inte har det gått bra på VV heller, min kropp verkar vara nöjd här - går inte ner mer. Men jag är nöjd, ska fortsätta träna som jag gjort innan. Denna veckan har jag rört på mig bra, hoppade även på ett spinningpass på lunchen i fredags. Tufft och jobbigt, men så skönt efter!
 
Igår var vi på Lek och bus i Rotebro och hoppade runt och lekte av oss. Blev en lugn kväll hemma sen bara. Idag täkte jag att vi skulle åka och bada, men vi har inte kommit iväg än. Chadli har varit iväg själv och kollat på bil, svårt att göra med tre barn som bara springer runt. 
 
Melvin ska få hänga med Kevin på Friends Arena ikväll så får se om vi hittar på nåt annat med de andra? Klockan är ju bara 13, jag ska iallafall försöka komma ut på en promenad eller joggingrunda men det är ju inte så lockande att gå ut...
 
Nej, får bli ett mer pepp inlägg nästa gång! Ser fram emot onsdagkväll då vi tar nattåget till Åre ett gäng på ca 40 pers från jobbet!!

0 kommentarer