Kreta

Tidigt fredag morgon kom Håkan och mamma och hämtade upp oss, 04:10 närmre bestämt! Sov riktigt dåligt på natten. Men det gick bra att åka till Arlanda och resan gick bra.

(null)

Jag hade med smörgåsar hemifrån och köpte kaffe och Pucko till. Så fasligt dyrt på Arlanda!

På planet, vi trodde vi skulle få frukost där men det var lunch som serverades vid 7–tiden!

På väg till hotellet körde en bil in i bussen och vi blev ståendes ett långt tag. Polisen skulle komma mm.
(null)

Väl framme på hotellet bytte vi om och gick ner till poolen. Killarna ville bada!! Sen gick vi och åt lunch.

Skönt att va framme, skönt med värme!

Lunch på Esperides.

Grekisk sallad & frappe 👌🏻

Folktomt!

Nästan allt runt omkring är stängt vilket är lite trist, vi får njuta av vädret iaf.

På kvällen va vi iväg och handlade mat och sen var vi bara hemma och spelade spel och åt lite. Riktigt kallt på rummet och vi frös så in i norden på natten!! Sov med strumpor, pyjamasbyxor, linne, tröja, jacka och filt. Frös ändå!

Va uppe och tog en morgonpromenad på stranden i lördags och köpte sen med färskt bröd och kaffe upp. Vi åt frukost och gick sen ner till poolen.

(null)
Ligger kvar och drar sig lite.

Bad efter lunchen på samma ställe.

Sen gick vi upp och tog ett glas bubbel på balkongen innan vi duschade och åkte in till Chania.

(null)

Bussen in tog ca 20 minuter. Strosade runt och åt middag i hamnen. Killarna fick varsina t-shirtar.

Chania by night.

Tog bussen hem och var på hotellet vid 21. Killarna la sig och vi satt uppe en stund innan vi också la oss.

(null)

Imorse va jag ut på en joggingrunda innan frukosten. Skönt väder att springa i!!

Köpte med kaffe & bröd.

Frukost på balkongen.

Sen var vi nere vid poolen, tog en strandpromenad och badade i havet.

På väg ner till poolen.

Ser ut som paparazzi bilder haha.

Åt lunch och efter det tog vi en promenad.

Skönt väder att promenera i, sen mulnade det på och vi satte oss på balkongen och tog en kopp kaffe. Tror nog att vi bara ska ta det lugnt ikväll! Gick över till vintertid idag så det blir kväll lite snabbare och det märks att det är sista turistveckan här nere, det börjar bli svalare även här. Hemma hade det snöat idag!