Kryssning

För ett tag sen vann jag en kryssning som jag hade bokat in till nu i helgen. Först hade jag tänkt åka själv med barnen men frågade sen om mamma ville följa med och det ville hon :)
 
Så i lördags tog vi oss in kommunalt till Birka och åkte på kryssning. Vi hade det bra ombord, mycket aktiviteter för barnen, god mat och fint väder!
 
En pytteliten hytt, men det gick bra.
 
Började med en skål ute på däck.
 
Vår vackra stad!!
 
Mamma och Melvin när vi åt middag, Oliver åt hamburgare, mamma lax, Melvin räksmörgås och jag röding. 
 
Sen fick killarna leka av sig lite!
Jag och Bianca :)
 
De kollade på film och sen var de trötta och ville gå till hytten och sova. Sov inte så jättegott på båten men men. Vi vaknade och gick upp och åt frukostbuffe. 
 
Va uppe på joggingdäck och kollade.
 
Sen var det tipsrunda, godisbingo och annat kul innan vi gick och badade.
 
 
Melvin vann pris på tipsrundan!!
 
Härligt bad under öppen himmel, så underbart!
 
 
Efter badet avslutade vi i bastun.
 
En riktigt mysig kryssning!
 
Chadli kom och hämtade upp oss, Melvin och Oliver mötte upp Fanny & Ludvig och sov där två dagar.
Mamma och Håkan tog Jesper i måndags och han sov där, så vi hade en barnfri kväll! Skönt att bara ta det lugnt. Jag och Lotta va ute och joggade och tränade på baksidan, sen vattnade jag hos oss och grannen innan jag gick in. Vi kollade lite TV innan det va dags att sova.
 
Hade tid hos naprapaten på söder igår, så passade sen på att plocka upp killarna som fick följa med mig till jobbet. Hämtade Jesper och va hemma och tittade på Sverige matchen, vi vann såååå kul!!
 
Chadli va och träffade sina kompisar och tittade matchen med dem. Lugn kväll hemma, men som slutade med att Melvin hade ont i magen och kräktes...
Så idag är jag hemma med honom, stackarn - han har jätteont i magen och har mått illa. Hoppas att det går över snart!!
 
Ikväll ska Chadli iväg på bio så det är jag och grabbarna hemma. Vilken kanondag idag, solen skiner på en klarblå himmel! Jag har suttit ute lite och sen legat inne och kollat serier och tagit hand om Melvin. Ska snart hämta de andra två.
 
Två dagar kvar, sen en månads semester!! Längar!
0 kommentarer