Julgransplundring

Det blev aldrig nån fika med gamla grannar förra helgen men Chadli och jag var och såg Solsidan, den va bra! Och den här veckan har varit en full jobbvecka.

Har varit i samtal med skolan flera gånger då en kille slåss och dras i håret och Melvin har varit utsatt denna veckan. Så himla trist, hoppas att de får ordning på det. 

Jag har passat på att gå ut och gå tre gånger på lunchen denna veckan då det är svårt att hinna med när man kommer hem.
(null)
Fint vid Råstasjön.

Veckan har flutit på och igår va vi hemma på förmiddagen, jag gick en promenad när Chadli la Jesper att sova middag. Sen passade jag själv på att vila en stund, somnade - skönt för jag och alla killar va uppe redan innan 7.
(null)
Snuttisarna i högsta hugg.
(null)
Haha lilla knasis, varför ha en om man kan ha två?!

Killarna skulle få åka och sova hos Ludvig och Fanny, på väg dit åkte vi förbi Mr Cake där vi tog en fika, eller killarna jag och Chadli köpte med semlor till kvällen. 
(null)
Vi kom strax innan stängning så det va lite utplockat.

Sen lämnade vi av killarna och åkte till Åhléns city och gick på Panefresco - kul att testa två ställen jag läst om! Det första Roy Fares ställe och detta Paolo Robertos. Jesper ville inte alls sitta ner när vi kom så jag beställde och han och Chadli gick runt. Maten kom och de fick ta bort Chadlis tallrik och ställa under värmelampa. Jag fick sitta och äta själv ett tag, det är inte helt lätt att gå ut och äta med småbarn. Kommer dock inte ihåg att jag hade samma problem med de andra två? Men till slut så kom de och vi kunde äta tillsammans. Pga detta drar vi oss lite för att gå ut och äta, det känns liksom lite bortkastat. Men jäklar vilken god pizza jag åt!!

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi åkte hemåt. Det tar lite tid att natta Jesper så Chadli brukar komma ner runt 22 och då är det dags för mig att gå och lägga mig, jag är så kvällstrött... inte den bästa kombon så får inte så mycket kväll tillsammans.

Idag ska vi åka och möta upp Fanny och barnen i Matteus kyrka där vi ska gå på julgransplundring. Fanny jobbar nämligen där. Annars är det väl bara att ladda för en ny jobbvecka! Snart har vi frånträde så Martin måste fixa i förrådet då vi nästa vecka måste tömma i förrådet och flytta över det hit. 

Inga soffor har vi fått än heller... beställde dem 1 november och de beräknas levereras v.4.

Nu ska jag och Jesper äta frukost!!


0 kommentarer