Skållad råtta & 70-års firande

Denna veckan har jag känt mig som en skållad råtta. Snacka om att vara tillbaka i rutinerna igen! Vi har bestämt middagar varje dag så man lätt kan handla hem det man ska och vet vad man ska laga. Men barn ska hämtas och mat ska lagas snabbt. Städa, handla, tvätta, ja allt ska ju göras.

Och jag har rensat ur, sålt möbler och leksaker. Gått igenom alla kläder och sorterat, det tar en stund. Stuvat om lite i klädkammaren osv. Men jag älskar ju det och tycker att det känns så skönt när det är klart. Imorn ska vi åka till Ikea för att kolla lite garderobslösning till klädkamrarna.

Förra helgen va jag iväg på VV möte, har gått dit nu sen i våras då jag lagt på mig. Hade gått ner pyttelite men det betyder att jag inte gått upp under hela sommaren och semestern! Sen va vi iväg till Riddersvik på fika efter lunchen. Jag sprang dit och sen hem, totalt en mil och det gick finfint! Inte alls ont i vaden!!

(null)
Tog ett dopp från bryggan med Melvin, Oliver badade också men från stranden.

Sen gick vi upp och tog en fika, så mysigt ställe tycker jag.

(null)

(null)

(null)
(null)
Skönt väder!!

På Söndag mötte jag upp Pelle och hämtade hem alla barnens leksaker och kläder från Tobias, han kommer inte bo kvar i huset. Det blev en hel del att tvätta och gå igenom! När jag kom hem va vi förbi hemma hos mamma och Håkan och fikade. Åkte iväg en sväng med Melvin och köpte fotbollsskor och benskydd till kommande veckas summer camp.

Han sov kvar hos mormor och vi andra åkte hem, va och slängde lite skräp och pantade burkar med Oliver.

Sen va veckan igång och som sagt, det har gått i ett!! Rensat o fixat! Blev en promenad i måndags och jogg onsdag och fredag. Det har varit ett par sköna eftermiddagar i veckan, fint och varmt väder.

Imorse va jag hos VV igen och nu hade det rasslat till lite, har gått ner nästan 10kg 😊 Känner mig just nu i väldigt bra form, inga krämpor i kroppen så bäst att rida på den vågen och köra på!!

Pappa och Huda samt Rosa och Mattias kom till oss, jag har inte träffat pappa på 3år! Trevligt att ses 😊
(null)

(null)

Klockan 14 var vi bjudna till mamma och Håkan för att fira att han fyllde 70 år igår. Fick god mat och fika och en trevlig tipsrunda.
(null)
(null)
(null)

(null)
Ny klänning från Lindex.

(null)
(null)

(null)
     
(null)
Många fina presenter 🌸

Imorn har jag nageltid och så ska vi till Ikea och kolla som jag skrev, sen dags för en ny vecka. Något lugnare hoppas jag.






0 kommentarer