Stressad!

Det här med att köpa och sälja hus har inte riktigt gått som vi hade hoppats. Usch vilken stress det är att veta att vi kommer stå med dubbelt boende ett tag nu. Hur kommer det påverka vår ekonomi?? Jag som precis har gått ner i tid på jobbet får glatt gå upp i heltid igen, vi har inte råd med att inte få fulla löner. Kommer vi ens sälja vårt hus? Jag sover inte lugnt om nätterna just nu om jag säger så!
 
Oro över hur vi ska ha råd med allt. Vad händer om vi inte får det vi har önskat för huset, eller om vi inte säljer alls. Vill knappt tänka på det nu, men det är oundvikligt. Och när jag blir stressad blir jag otrevlig. Ingen bra kombo och så kommer det nog kännas ett tag framöver nu.
 
Vet knappt hur jag ska orka med det här? Jag ska jobba sena kväll på torsdagar för att kunna gå hem tidigare och hämta barnen de andra dagarna. Slår jag knut på mig själv i onödan? Kanske lider inte barnen av att gå lite längre dagar? Men det känns som barnen är sist kvar även när man kommer och hämtar runt 16. Helt ärligt skulle jag inte kunna jobba vanliga tider 8:30-17 för förskolan stänger 17:30 och det skulle vi inte hinna till.
 
Ja glädjen över det nya huset känns just nu lite bortblåst. Jag försökte lite här i veckan och började planera lite med flytten. Men när vi sen hade samtal om lånet och samtal med mäklaren så försvann den lilla glädjen snabbt.
 
Allt löser sig... jag vet. Alla säger så och det gör väl säkert det. Men just nu känns det inte bra.
 
En sån liten eller liten och liten, men Oliver råkade ramla på diskmaskinen som gick sönder i helgen... Vi hade just beställt en ny korg till den som inte ens är betald. 1200 kr... Så gick den sönder och går inte att använda, just en sån liten grej blir rätt stor när det är så mycket annat just nu. Vi bad att få skicka tillbaka den, till en liten nätt summa av 400 kr. Men förhoppningsvis går vi plus på det om vi får tillbaka pengarna.
 
Lite medvind nu skulle inte sitta illa. Jag åker ju till Marbella nästa vecka, men inte ens det känns så kul just nu när jag vet att det är mycket annat som ska betalas osv. Hoppas att jag kan njuta lite iallafall. Hade inte resan redan varit betald hade jag inte åkt.
 
Ja, vad ska jag säga annars om veckan? Mer än att jag har känt mig lite låg, bitter och stressad. Hoppas verkligen att detta är över snart!
 
Jag när jag va med Oliver på fotbollen i onsdags, tant blå. Dagen efter var jag tant beige :)
 
Jesper var så nöjd och lugn i lördags morse när han fick hålla i iPaden när han tittade!
 
Vi var i Nacka på födelsedagsfirande för Charles som fyllde 4 år. Melvin och Oliver var med Tobias under tiden, sen möttes vi upp hemma vid 17:30-tiden.
 
Fruktpaus.
 
Det blev lite kvällstittande också.
 
I söndags var vi hemma på förmiddagen, Jesper leker i sitt rum.

Både lördag och söndag kom jag ut på promenad med vagnen vilket var skönt. Fint väder i söndags, Jesper somnade aldrig på dagen och sen var det dags att åka till mamma och Håkan på middag. Melvin sov kvar där från lördag till söndag. Mamma o Håkan va hos oss sent på lördagen och försökte laga diskmaskinen med det gick inte. Vi fick köpa ny, den gamla började läcka vatten och så kan det ju inte va innan visningen på söndag.
 
Jesper har fått en ny favoritbok - Totte städar.
 
Första gången som han satt i mitt knä och lyssnade på en hel bok! Det går framåt.
 
På middag hos mamma och Håkan.
 
God mat och tårta då vi firade att Melvin fyllt 8 år och att Jonathan fyller 12 år.
 
Trevligt att hänga en stund med familjen och tänka på lite annat.
 
Åkte iväg en snabbis till Rusta där jag köpte detta, hade tänkt ha det i nya huset. Tavlan kanske i köket och & lampan i killarnas rum.
 
 
Godnattsaga.
 
Annars har vi väldigt mycket på jobbet nu. Lite jobbigt att det är mycket både där och hemma vilket gör att man blir extra trött i huvudet och har inte alls lika mycket ork över till barnen och annat... Igår kväll var det föräldramöte 18-20, idag har jag jobbat över till 17, kom hem 18. Har sen varit iväg och hämtat Melvin på scouterna och var till Bromma för att lämna in paketet (diskmaskinskorgen). Nu är klockan redan över 21. Imorn och på torsdag har vi heldagskonferens, imorn med middag så då blir jag sen hem. Puh, full fart!!
 
Nej, nu ska jag hinna lägga mig en stund i soffan och glo på TV innan jag somnar med sminket på!
 
 
0 kommentarer