Snart november

Så fort tiden går nu, det är frost ute idag på morgonen och snart är det november! Den här veckan har varit jobbig. Det kom fem sällskap på visningarna i söndags och måndags så vi hoppades verkligen att det skulle dra igång, men alla verkar vara rädda för beslut som ska tas med amorteringskrav och räntehöjningar. Då borde det vara köpläge? Amorteringskravet gäller på de nya bolånen som tas om kravet går igenom! Så flera har varit intresserade men ingen vill lägga bud eller de lägger bud under utgångspris och tror att priserna ska sjunka ännu mer. I fredags va jag hemma med Jesper som hade feber och då hann jag fundera massor och kände mig orolig och fick ont i magen. Det är verkligen ingen rolig sits att sitta i. Vi köpte när det låg på topp och ska sälja nu när det rasar :( Usch, det var precis pga det här som jag har varit sån motståndare till att sälja och flytta... Men gjort är gjort. I fredags fick vi utgångspris, som iofs är sänkt men det finns en till familj som är intresserad plus att en familj till kommer på visning idag. Så jag hoppas så innerligt nu att det iaf kan höjas till ett pris som vi kan acceptera så att vi kan få det att gå runt. Vi får ta ett nytt samtal med banken också så vi får höra hur vi kan lösa det här på bästa sätt. Eller ska man ha is i magen och vänta tills regeringen sagt sitt och se vad som händer, hyra ut (vill helst inte det men kan tjäna på det). Ja, vi börjar med dagen och ser vad det blir av den. Men usch detta var inte alls roligt att vara med om, jag önskar bara att det tar slut nu. Jag fungerar inte som jag ska när det är såhär ovisst.
 
I veckan var jag iväg och skulle på tandläkarbesök, en vecka för tidigt... 
 
Chadli har fått hjälp av Håkan att få upp duschväggar, skåp i tvättstugan och hatthyllan. Vi har också varit iväg och tittat på soffor som vi ska ha där nere, om vi har råd att köpa några?!
 
Det blev bra med lite mer förvaring i tvättstugan!
 
Denna soffan tyckte vi om men i det gråa tyget.
 
 
Lillskrutt hemma i fredags, han var lite småhängig men det gick bra.
 
Va iväg och klippte killarna som gick med på att ha kortare hår igen, skönt!
 
Igår hjäpte mamma mig att passa Jesper, idag kommer Monica och ska hjälpa till lite och vi ska åka iväg och byta lamellerna mot rullgaridiner till rummen istället. Jag har packat lite mer igår kväll som vi kör över idag. Vi har inte riktigt bestämt när vi kör de stora möblerna men idag ska jag också ta över alla utemöbler och täcka över dem. Ville bara ha dem så man får ett intryck på visningen. Så från 16 grader ner till minus 5 på en vecka, inget mer behov av utemöblerna i år!
 
Nu ska vi ta och äta lite frukost och sen kicka igång den här dagen, kom igen nu!!!
0 kommentarer