Inskolning för lillskrutt

Det var trevligt att ha Kai och Bruno här, Kai är alltid gullig och lagar mat när hon är här och inte oss emot. Det är så gott!! Hon gjorde helstekt fläskytterfilé och sitt goda ris, sallad och så alla goda kryddor, mums!
 
 
Killarna lekte och jag passade på att få lite sol på näsan.
 
Även Kai hoppade i studsmattan.
 
I tisdags va jag på inskolningssamtal på förskolan, det gick bra. Mamma passade Jesper under tiden och sen åkte jag dit efter och stannade en stund.
 
Den här lilla killen är redo att börja förskola nu!
 
Väskan är packad! Denna köpte jag till Oliver, men den blev aldrig använd.
 
I onsdags var det dags för första dagen och det var jag som var med honom.
 
Dåså, vi åker!
 
Han var inte alls blyg när vi kom dit, han lekte en stund på gården och sen var vi inne. Han lekte runt och sen var det fruktstund, lunch och så vila. Han ville inte vila när jag var där, så jag gick ifrån. Han somnade aldrig men låg stilla en stund.
 
De ligger ute i sovsäckar och sover året runt.
 
Vi åkte hem vid 12:20, det fick räcka som första dag.
 
Tack o hej för idag!
 
På kvällen va jag ute och sprang i mina nya träningsbyxor som kommer från Stronger, snygga o sköna!
 
Tröjan köpte jag från Stadium, kul med lite nya träningskläder.
 
 
I torsdags och fredags var Chadli med Jesper på förskolan. Det gick fortsatt bra och han sov även middag. I torsdags efter jobbet var jag med mina kollegor på Melanders på räkfrossa, gott och trevligt. Var inte hemma speciellt sent, runt 20:40.
 
I fredags va Chadli iväg och käkade middag och var på Depeche Mode konsert med kompisar. Jag och killarna hade myskväll här hemma. Jesper somnade rätt tidigt och killarna låg i soffan och kollade på TV, jag läste Häxan - va helt fast. Den var riktigt bra, läste ut den i lördags morse. Ögonen gick i kors i fredagskväll och då hade jag ca 60 sidor kvar. Nästan lite trist när man läst ut, men jag har två andra böcker som inte är lika tjocka som jag tänkte ta med till NY. Tänk att vi åker nästa vecka!!
 
I lördags va vi iväg till Görväln där vi även mötte upp Anton, Julija och Viktor. Killarna fick köra Pokemon och sen åkte vi hit och åt lunch, Anton följde med och sen tog jag med mig de större till MOS medan Jesper och Chadli vilade. De fick ta Pokestops och jag hittade en scarf på Zara.
 
Melvin, Oliver och Anton.
 
Stannade hos Julija och tog en kaffe medan killarna lekte vidare. De blev kvar där en stund och jag åkte hem och slappade en stund innan jag började med middagen. Det blev en lugn kväll i soffan.
 
I söndags va jag sugen på att hitta på nåt, men det va inte speciellt skönt väder ute. Sen är det alltid lite tokigt att få ihop allt med lunch och sova middag. Chadli hade även ont i magen så vi blev kvar hemma. Tvättade, bytte lakan och rakade benen. Hann se klart Suits också. Vi va iväg och handlade och så fick även Melvin och Jesper ta TBE vaccin, inte helt smärtfritt... Men det känns bra att första sprutorna nu är tagna.
 
Killarna lekte hos Ella & Adam och jag fixade middag. Efter middagen mötte jag upp Jojjo i spåret och vi gick och intervallsprang, skönt och kul att få sällskap!
 
 
Idag har jag jobbat hemifrån så att Jesper kunde få gå en kort dag, vi ska låta honom gå kortare dagar den här veckan och sen kör vi på som vi tänkt från nästa vecka. Lämnade honom vid 8:45, sen jobbade jag på - fixade god räksallad till lunch och så åkte jag till förskolan vid 13:45. Stannade kvar där och åt mellis med Jesper innan vi åkte hem. Jobbade vidare ett tag och Jesper fick leka lite hemma, hämtade killarna och Chadli vid tåget.
 
Tyvärr var det såååå trist väder idag med snö och blåst så det blev vinteroverall, mössa och vantar... Trodde jag skulle slippa det! Men icke!
 
Lagade middag som vi åt, blev god middag idag - gjorde baconlindad fylld fläskfile med klyftpotatis/morötter och sallad till det. Tog sen med mig Melvin och åkte och köpte överdragsbyxor till Jesper och nya fingervantar till killarna, kylan verkar ju hålla i sig ett tag samt en ny mössa till Melvin.
 
Sen åkte vi och kompletteringshandlade lite innan vi åkte hem och läste läxa och borstade tänder. Den här dagen har gått fort!! Imorn jobbar jag hemma igen, ska iväg på mitt första kundbesök själv! Sen hämtar jag efter mellis imorn. På kvällen har jag tid i MOS för franspermanent och färgning, skönt om det blir bra så man slipper ha på mascara!
 
På onsdag jobbar jag som vanligt och på torsdag åker jag till Finland över dan, då blir det en tidig morgon då planet går redan 6:40!
 
Nej, snart är det väl dags att lägga sig!! Kram o god natt!
0 kommentarer