Nytt favvoställe

Oj över en vecka sen jag skrev. Ja det går i ett med tre barn här hemma. Jag skulle kunna skriva kortare o oftare men att jobba heltid och ha familj tar all min tid!

Melvins skolavslutning blev inte riktigt som jag tänkt mig. Försov mig och vaknade 8! Melvin skulle vara i skolan 8:30 så det blev tokstressigt. Sen var det svårt att vara med när jag fick jaga Jesper hela tiden och han ville varken vara tyst eller still...

Min fina älskling som har gått sitt första skolår. Han fick en sommarbok av mami.
 
Melvins klass är uppe och sjunger.
 
De andra två busungarna.
 
 
När det sen var fika i klassrummet så drog Jesper iväg och helt plötsligt var han borta! Jag sprang ut och letade då någon öppnat dörrarna, letade inne men ingentans fanns han. Paniken kom och jag kunde inte hålla mig från tårar och förtvivlat skrik. Jag bad de andra föräldrarna om hjälp och efter ett par minuter så hittade en annan mamma honom ute på skolgården. Nej usch det här blev ingen bra dag. Även Melvin blev ledsen och rädd att Jesper var borta.
 
Vi åkte hem och lät Jesper sova middag och sen åkte vi till jobbet så killarna fick se det nya kontoret och så plockade vi upp Chadli. Jag och Melvin åkte iväg till Outlet 18, jag hittade en klänning och en linneblus. Va in på Dollarstore en sväng och hittade lite smått o gott.
 
En stor kapsyl, men den fick stanna där.
 
På kvällen tog vi det lugnt med lite vin och gott.
 
Vaknade upp till en härlig lördag och tog kaffet ute på altanen.
 
Killarna lekte en stund på tomten.
 
Melvin drog iväg till Arvin och lekte, jag cyklade dit med honom och Jesper bakpå min cykel. Han gillar att åka med. När Jesper la sig och sov så åkte jag och Oliver till Pampas Marina och fikade och promenerade sen till Hornsbergs strand. Mitt absoluta favvo ställe nu, det är så mysigt där. Känns som man är utomlands!
 
Ollis och jag. Hittade klänningen på Geist rea på morgonen.
 
Korvpaus.
 
I söndags var det också fint väder så jag tog med mig stora killarna och åkte till Siggesta Gård. Mysigt ställe, killarna lekte och jag kunde sitta och ta det lugnt. Vi åt, kollade bakluckeloppisen och njöt av naturen där.
 
När vi åkte därifrån åkte vi via Vaxholm och tog biljfärjan över, det va kul för grabbarna.
 
 
Jepser va inte helt frisk, han har varit hostig och snorig. Chadli likaså, så Monica kom och passade honom måndag och tisdag. Sen onsdag morgon gick han på förskolan igen. Så denna veckan har det varit jobb som vanligt. Har jobbat några kortare dagar och tar igen det nu i helgen genom att jobba lite hemifrån.
 
Jag har också känt av min hals lite och känt mig lite smårisig på kvällarna. Men i torsdags kom jag iallafall ut på en kvällsrunda.
 
Igår va jag och kollegorna och åt på en restaurang vid Friends Arena och då hade de öppnat upp inne på arenan och bjöd på kaffet där. Mycket trevligt att få en titt, jag har aldrig varit där.
 
Jag och Elin.
 
Mina kollegor.
 
Självklart va jag tvungen att skjuta ett mål på arenan haha...
 
Chadli drog iväg till Visingsö på den årliga Arsenalträffen så jag har grabbarna själv i helgen. Igår var vi och handlade och sen hade vi fredagsmys.
 
Oooops så kan det ju också gå!
 
Sov hyfsat inatt, Jesper va vaken lite och vaknade 5:18 men fick titta lite på film och somnade om. Jag själv vaknade sen vid 8:40. Skönt!
 
Kanonfin morgon så vi åt frukost ute och sen gjorde jag iordning lunch och fika och så åkte vi iväg till Kairobadet och badade. Visste inte om jag skulle våga åka själv med alla tre, men tänkte att ja då får vi väl åka hem igen! Det gick faktiskt bra. Killarna badade och vi åt lunch där innan vi åkte hemåt.
 
Pastasallad med kyckling och fruktsallad.
 
 
Killarna åkte hem och lekte hos Anton och Sebastian, Jesper sov en stund och jag låg ute på en solstol. Fixade med tvätt o disk och när Jesper vaknade duschade vi och åkte och hämtade Melvin och Oliver.
 
Vi åkte till favvostället, Hornsbergsstrand och tog en kvällspromenad med glass innan vi åkte hem.
 
Nyduschad kille smilar upp sig.
 
Vilken kväll! 23 grader och solen skiner vid 20, fantastiskt!!
 
Jag och grabbarna har haft en toppendag!
 
Märkte att Oliver va trött, så det va skönt att komma hem så fick även de duscha av sig. Jesper fick lite kvällsgröt och nu sover de och jag ska själv gå och lägga mig snart, trött. Imorn ska vi hälsa på Fanny och Ludvig som har skaffat sig en liten hund! Killarna har längtat som bara den!! Natti natti
 
Efter en dag med grabbarna behövs filter... Hihi.
0 kommentarer