Skärgården

I måndags när jag hittade mina fynd var Melvin med, jag fixade naglarna i Jakan och Melvin klippte sig.

 

 

 
Efter det tog vi en fika vid outleten.
 
Kvällsglass på baksidan.

 

I tisdags åkte jag med killarna till Kai och Martins landställe ute i skärgården. Det kändes lite jobbigt att ge sig iväg när man precis kommit hem, men nu i efterhand är jag glad att vi åkte. Sköna dagar, inga måsten, fint väder och god mat. Samt trevligt sällskap och kul för killarna att leka och vara ute och bada.

 

Vi passade på att äta lunch i Stavsnäs innan båten gick.
 
Pannkakor som vanligt till killarna.
 
 
Martin kom och hämtade oss vid Aspö, Nämdö.
 
Fika och umgås, Bruno visade att han kunde skjuta med luftgevär.
 
Melvin letar efter en bra pilbåge-pinne.
 
Bruno och Oliver ville kvällsbada.
 
 
Vi grillade på kvällen.
 
Martin och Oliver.
 
 
Senare på kvällen spelade Kai och barnen finns i sjön.
 
I onsdags var vi nere på bryggan, vi tränade, solade, badade, läste bok och hade det bra.
 
 
Sen gick vi upp och åt lunch och fikade uppe vid huset, gick ner till bryggan en stund till och badade igen.
 
Lite bubbel innan middagen.
 
Sååå god panengcurrykyckling med ris och revbenspjäll.
 
 
På kvällen ville grabbarna bada igen.
 
Tuffa killarna.
 
Oliver ångrade sig och tyckte det va för kallt.
 
I torsdags hann vi vara nere på bryggan en stund efter frukosten och innan vi åkte hem.
 
 
Det var fint väder, jättevarmt när vi väntade på bussen i Stavsnäs. Chadli hämtade oss vid Centralen. Packade upp, åt lunch och satt ute en stund och Jesper plaskade lite.
 
 
Gick med honom till en lekplats och cyklade en stund, Oliver följde också med.
 
Tog det bara lugnt på kvällen och tittade på en film. Inatt var det varmt, flygplanen låter så mycket så jag stängde fönstret. Jesper vaknade... Usch. Chadli vaknade och va på dåligt humör, jag förstår honom verkligen. Så blir det när man aldrig får sova en hel natt. Och det har han inte gjort på länge. Han ska iväg med sina kompisar idag så jag sa att han kunde sova borta inatt, på hotell eller kanske hos sin mamma så han får sova en natt.
 
Så jag är själv med alla tre idag. Tog med mig Melvin och Oliver till läkaren imorse, jag var och kollade min hand. Jag har karpaltunnelsyndrom på höger hand och den domnar av, så jag har nu fått tid för operation i september. Valde att inte göra det tidigare pga bröllop och resa till Marbella.
 
Efter läkaren åkte vi till MOS och åt frukost och kikade lite. Jobbigt att gå med killarna som konstant tjafsar med varandra. Det är väldigt bråkigt och tjafsigt med dem emellanåt. Och jag kan känna mig så ensam med de två, känner inte att det är någon annan just nu som vill eller kan göra något med dem.
 
Hade verkligen önskat att någon ville låna dem ett par dagar och göra något roligt så jag själv kan slappna av lite. Är vi bara hemma är det tjafsigt och är vi iväg på nåt så är det alltid jag själv :( Känns jättetråkigt! Deras pappa verkar tyvärr inte heller vilja träffa dem. Så då återstår bara jag!

Nu är det bara en vecka kvar av semestern! Och det här med semestrar, just nu känns det som allt går ut på att göra saker för barnen. Och så är det såklart när man har barn, men jag läser i tidningar, på bloggar, Instagram hur vissa tar semester från semestern och jag förstår dem! Drömmer om en eller två dagar utan barn så man själv får ladda sina batterier innan jobb och hösten drar igång. Jag har min Marbella resa att se fram emot, men det skulle vara trevligt att kunna gå ut en enda kväll på semestern med min man och äta middag och umgås... Jag får drömma vidare!

0 kommentarer